Avatar billede Johan_Hoey Nybegynder
07. september 2010 - 21:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hopper ofte af trådløst internet

Hej alle

Jeg har gået med et lille problem et stykke tid, som efterhånden er begyndt at genere mig. Så jeg tænkte at der måske er nogle kloge hoveder herinde på "Eksperten" der kunne være behjælpelige.

Mit problem er såmænd ganske simpelt at forklare; af og til hopper min computer af et givent trådløst internet, som jeg periodisk kan have forbindelse til. Jeg mister forbindelsen ca. hver halve time, og efterlades med beskeden "connected with limited acces".

Det skal tilføjes at min computer er af typen Zepto Mythos A15 med et Zepto Zpro2 BGN half height* netværkskort og Windows Vista 32 bit som styresystem. Fra et lille halvt år siden måtte min computer formateres, og dermed skulle alle drivere naturligvis installeres igen. Da Zepto ikke er bladt os længere havde jeg mit hyr med at finde den rigtige driver til netværkskortet, og endte op med at installere en Atheros AR928X driver i stedet.

Tilbage står jeg med spørgsmålet, om dette kan være årsagen til den ustabile trådløse netværksforbindelse, og i så fald om der er nogen, der har et par kort i ærmet til at få problemet løst?

* yderligere specikation uddybes gerne.
Avatar billede haverslev Novice
07. september 2010 - 21:58 #1
Drivere til Zepto er at finde her, selvom de er gået konkurs.
Så installere lige de rigtige drivere, start ALTID med chipset driveren først:
http://zepto.contigio.com/Drivers/Notebooks/Mythos_A15.html

Trådløs netkort drivere:
http://zepto.contigio.com/Drivers/WirelessLAN.html
Avatar billede Johan_Hoey Nybegynder
07. september 2010 - 22:13 #2
... jeg går ikke ud fra at det spiller nogen rolle at driveren hedder Zpro2 BG, når jeg ligger inde med et Zpro2 BGN half height?
Avatar billede Johan_Hoey Nybegynder
22. september 2010 - 09:03 #3
den kan ikke installere driveren
Avatar billede haverslev Novice
22. september 2010 - 11:28 #4
Hvad siger den da ?

Alternertiv kan du f.eks gå i Kontrolpanel, system og enhedshåndtering.
Find dit trådløse netkort og vælg at opdatere driveren
navigere nu frem til den mappe hvori du har udpakket den downloade drver, du skal have fat i .ini filen
Avatar billede Johan_Hoey Nybegynder
07. oktober 2010 - 08:57 #5
?
Avatar billede haverslev Novice
07. oktober 2010 - 11:21 #6
Øhh, hvad betyder den tilbagemelding ???