Avatar billede t_bjor Nybegynder
24. juli 2001 - 13:49 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Afkrydsning?

Hey...

Jeg skal bruge en afkrydsnings skema, til en konkurrence, hvori man markerer med et flueben.

Der skal være tre katerogier med tre muligheder i hver. Det skal derefter sendes til en email.

Ovenover må der der gerne være 5 formulaer felter som skal sendes med den samme mail.

Jeg vil bede om det grundlæggende script? 50 point?
Avatar billede repsac Nybegynder
24. juli 2001 - 13:55 #1
Så skal det ikke være et flueben, men en \"bolle\" ... ligesom her til højre ... Kommentar/Svar ... :)
Avatar billede t_bjor Nybegynder
24. juli 2001 - 13:56 #2
Det er nu til venstre! :D

Men okay, så en \"bolle\". Kan du lave det?
Avatar billede repsac Nybegynder
24. juli 2001 - 13:56 #3
Se evt. på www.html.dk --> input --> type=\"radio\" ... :)

Jeg vil hjertens gerne hjælpe dig, men ikke lave et stykke arbejde for dig ... :)
Avatar billede repsac Nybegynder
24. juli 2001 - 13:58 #4
bommelom ... højre og venstre kager for mig lige nu ... jeg er ved at optræne min venstre hånd til at bruge musen - derfor har jeg byttet om på højre og venstre mussetast ... derfor ævler jeg lidt rundt i det nu ... venstre mussetast(-funktion) sidder til højre på en venstrehånds mus ... :)
Avatar billede repsac Nybegynder
24. juli 2001 - 14:00 #5
Her lige grundstenen i hvordan man laver en form ... :)
<form action=\"henvisning_til_det_script_eller_den_side_der_skal_koeres\" method=\"metoden\">
<input type=\"\" name=\"\">
<br><input type=\"submit\">
</form>
Avatar billede t_bjor Nybegynder
24. juli 2001 - 14:02 #6
Jeps, jeg fandt ud af det på din henvisning til www.html.dk !

Tak
Avatar billede repsac Nybegynder
24. juli 2001 - 14:03 #7
Versåsko ... ;o) thx for point ... :)
Avatar billede t_bjor Nybegynder
24. juli 2001 - 14:05 #8
Hvis du har to sek...

Jeg skal f.eks. med den her:

    <input type=\"radio\" name=\"radiofelt\" value=\"SKRIV NOGET FOR #/)/=\" checked=\"checked\">
    <input type=\"radio\" name=\"radiofelt\" value=\"nr2\">
    <input type=\"radio\" name=\"radiofelt\" value=\"nr3\">

Men der skal jo uden for stå noget, som er det man krydser af. Hvor skal det stå?
Avatar billede jacobve Nybegynder
24. juli 2001 - 22:09 #9
så skriver du fx:

tekst til nr. 1<input type=\"radio\" name=\"radiofelt\" value=\"SKRIV NOGET FOR #/)/=\" checked=\"checked\">
    tekst til nr 2<input type=\"radio\" name=\"radiofelt\" value=\"nr2\">
    tekst til nr 3<input type=\"radio\" name=\"radiofelt\" value=\"nr3\">