Avatar billede Frudehn Nybegynder
04. september 2010 - 11:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Defekt skærm/grafikkort laptop

Min datters computer starter op med sort skærm og det bliver den ved med at være. Jeg kan ikke høre windows i baggrunden men computeren arbejder i lidt tid, men der sker ikke noget på skærmen. Jeg har prøvet både med F8 under opstart og senere med del F9, F10 og Y uden resultat.
Har også prøvet fn + f5. Er det nu tid til at sætte en prof. på sagen eller er der mere jeg kan gøre ? Det er en Packard Bell easy note XM61

Med venlig hilsen Jeannette
Avatar billede ggxdg Nybegynder
04. september 2010 - 12:02 #1
Prøv at sætte en ekstern skærm til, hvis du har en...
Avatar billede Frudehn Nybegynder
04. september 2010 - 12:09 #2
Jeg er næsten på vej. Skal finde et stik til de blå huller.Har fundet en skærm jeg kan lege med.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. september 2010 - 12:35 #3
Ja og som jeg skrev i forrige tråd http://www.eksperten.dk/spm/918010, skal du bruge en tastekomination for at aktivere den. En Fn taste+ en F taste (måske F4)
Avatar billede theman1234 Nybegynder
04. september 2010 - 15:03 #4
1.tag batteriet ud af bærbaren
2. hold start knappen nede i omkring 30 sek
3. sæt batteriet i igen
4. start bærbaren op og skærmen skulle virke
Avatar billede theman1234 Nybegynder
04. september 2010 - 15:04 #5
skulle gerne virke da vi selv har en packard bell hvor bærbaren ikke viste en skærm
Avatar billede Frudehn Nybegynder
04. september 2010 - 15:48 #6
Prøvede at tage batteriet ud allerede i går, men uden held.
Har nu prøvet en ekstern skærm. Der var mulighed for at "se" skærmbilledet men der var lodrette striber over hele skærmen. Øv, øv. Held i uheld kom naboens faster forbi, og hun er it ansvarlig i et større firma og hun kunne fælde dommen det er både skærm og grafikkort som er i udu. Den har nok fået et hedeslag. Husk at få fjernet støv mv inden i laptops, så holder det noget længere.
Tak til alle Jer som deltog i kampen om skærmen
Avatar billede 220661 Ekspert
04. september 2010 - 15:51 #7
velbekomme