Avatar billede HoneyBadger Nybegynder
29. august 2010 - 14:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Grafikkorts ydeevne med for dårlig strømforsyning?

Hej. Jeg vedhæftede også dette spørgsmål i en anden tråd, men jeg er ny på siden og ved ikke om nogen vil kunne finde et nyt spørgsmål på en gammel tråd?

For nylig fik jeg monteret et Gforce GTX275 grafikkort i min pc med en anbefaling på 550w strømforsyning. Min computer er monteret med en 350W forsyning. Det gjorde forhandleren mig godt nok opmærksom på, men sagde samtidig at det ikke ville blive noget problem for mig. Han sagde at det eneste der kunne ske, det var at computeren kunne lukke ned hvis grafikkortet kom under for høj belastning. Der var altså intet omkring nedsat ydelse ellers kortslutning...

Så bør jeg skifte til en bedre strømforsyning, eller kan den gamle klare at køre kortet til fuld ydelse?

PS. Jeg har lagt mærke til at Starcraft 2 lagger mere end tidligere i singleplayer og at spillet har frosset helt. Ingen af delene var tilfældet med mit gamle kort.

På forhånd tak.
Avatar billede kimtheman Novice
29. august 2010 - 15:43 #1
Hvis den kunne køre kortet til fuld ydelse med 350W, var der jo ingen grund til producenten lavede en "Minimum Recommended System Power (W)" på 550w

http://www.nvidia.com/object/product_geforce_gtx_275_us.html

Så ja skift strømforsyning.
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. august 2010 - 16:48 #2
Enig :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. august 2010 - 16:49 #3
Lige nu yder det så godt det kan men 350 Watt psu, men vil yde bedre  med anbefalet størrelse psu (strømforsyning).
Avatar billede HoneyBadger Nybegynder
29. august 2010 - 18:11 #4
Ja, jeg ved det virker logisk, at det ikke kan yde optimalt. Men når forhandleren står og siger det, og ens egen viden ikke er så stor. Så bliver man lidt forvirret:)

Tak for svarene..
Avatar billede kimtheman Novice
29. august 2010 - 19:30 #5
Ja detsvære er det sådan, mange forhandler ved slet ikke hvad de snakker om. (Min egen erfaring)

Svarede med et svar, så du kan få frigivet nogle af de point, der får dine skuldere til at hænge sådan...haha
Avatar billede HoneyBadger Nybegynder
29. august 2010 - 19:37 #6
:)
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. august 2010 - 19:39 #7
Husk at acceptere svaret fra kimtheman :)
Avatar billede kimtheman Novice
29. august 2010 - 20:14 #8
Takker.