Avatar billede Math-Mann Nybegynder
28. august 2010 - 22:17 Der er 3 kommentarer

Netbook til synshandicappet

Jeg har nedsat syn på mit ene øje pga. for tidlig fødsel (3,5 mdr. for tidligt.)
Jeg går i 7. klasse i en normal folkeskole, og sidste dag havde jeg en synskonsulent ude at se i klassen. Vi har en elektronisk tavle der kører over en Sony projektor. Så kan man tegen/skrive med en pen, navigere rundt i Windows osv.
Men når læreren vil have læst en artikel op fra f.eks. Wikipedia, har jeg rigtig svært ved at se hvad der står - selvom jeg sidder aller forrest.
Vi ved godt man kan zoome, men det er ikke særlig praktisk, fordi vi snakker om temmelig meget zoom, hvilket påvirker de andre negativt, da der skal scrolles alt for meget.

Jeg er computerspecialisten i klassen så jeg har snakket med lærerne/IT-vejlederne om det er muligt at få TeamViewer installeret, således at jeg kan få skærmbilledet ned på min egen computer, og scrolle uden at de andre bliver påvirket af det. Lærerne og IT-vejlederne var positive overfor det, så jeg tror godt det kan lade sig gøre.

Problemet er bare, at skolen ikke kan stille en netbook til rådighed, kun almindelige 15" laptops.
Jeg har selv en 15" som jeg skriver fra nu, men den er altså for bøvlet at skulle slæbe rundt på hver dag. Jeg har snakket med vice-inspektøren, og han siger jeg ikke er berettiget til at få en netbook bevilliget, eller alternativt pengene til den.
Jeg vil gerne købe en netbookselv så, men hvilken vil være fordelagtig at investere i for mit vedkommende?

Jeg tror selv at 10" er for småt, men 15" er for stort.
Altså skal vægten være lav, skærmstørrelsen ikke større end 13", og prisen skal i hvert fald være så lav som muligt.

Den skal også bruges til Officepakken, Internet og diverse programmer vi bruger (Matematik i Måneby, PhotoFiltre, Google SketchUp m.fl.)

Hvad siger i? Har i nogle gode bud? Kommentarer er velkomne her i tråden :-)

Tak fordi du gad læse mit "lille" indlæg igennem :-)
28. august 2010 - 22:26 #1
Havde du forestillet dig at vha "TeamViewer" få 'lærens' skærmbilled på DIN PC skærm og så der bruge Zoom ? Hvordan havde du forestillet dig det ? Jeg mener ikke man kan Zoome vha "TeamViewer" - du skal jo ikke Scrole/Zoome på 'lærens' billed via din PC; den må du jo ikke røre ved; så Scrole/Zoomer den jo også på Projekteren's billed ...

---

Psssst: Eftercheck lige dine tidligere stadig åbne spørgsmål -> http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/Math-Mann
Avatar billede Math-Mann Nybegynder
29. august 2010 - 20:51 #2
Hej.
I TemViewer tror jeg nok man kan instille det sådan, at det ikke påvirker projektoren. Ellers må vi bruge et andet program.
29. august 2010 - 21:01 #3
Ref #2: Det har jeg aldrig hørt/læst om; jeg bruger Teamviewer nogle gange...