Avatar billede m0lle Nybegynder
26. august 2010 - 22:31 Der er 4 kommentarer

Problemer mellem min bærbar og QNAP TS-419P

Hej alle,

Jeg har et træls problem mellem min bærbar og min QNAP TS-419P. Da min bærbar ikke har 1gbps har jeg måttet investere i ét. Fint nok. Da jeg sætter det til, installere netværkskortet og plugger RJ45 kablet fra NAS til bærbaren får jeg en besked i windows om, at "begrænset eller ingen forbindelse", hvilket jeg ikke forstår, når jeg sagtens kan komme ind på NAS'en? Jeg ved ikke om det er en windows fejl eller hvad det er. Håber i kan hjælpe mig.

Mvh Martin.
Avatar billede gustav1994 Nybegynder
28. august 2010 - 16:12 #1
Det er nok mere fordi du plugger et kabel direkte fra NAS til PC, på den måde skal den selv tildele en ip adresse og det er derfor den siger ingen eller begrænset forbindelse. Det mest normale er at sætte NAS serveren til en router og så forbinde til routeren via ens pc.
Avatar billede zero_lock Nybegynder
29. august 2010 - 03:31 #2
som gustav1994 siger er det et ip problem ingen windows fejl her.

det er dig der er uviden om hvad det er du laver... (undskyld den hårde måde at sige det på)

du skal bruge en ting hvor der er en DHCP-server i og en router er et godt bud på det som denne http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=315923
den køre gigabit på både lan og wan siden..
Avatar billede m0lle Nybegynder
29. august 2010 - 19:24 #3
Tak. Men den er koblet op til en router, så det kan næppe være derfor. Og jeg er ikke hoppet til noget, uden at have læst om dét, så den kommentar kan vi nemt aflive. Nu er jeg jo ikke kommet her for at få sådanne en kommentar, men for at få hjælp.

Det er muligt at koble to RJ45 til NAS. Til NAS skal der tilkobles en router/switch og en PC, som jeg jo har gjort. Alligevel får jeg stadig denne fejl mellem NAS og min pc.
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2010 - 08:48 #4
Gør dig helt klar, hvad IP nr din NAS skal have.
(dhcp eller fast IP)

Og check så at den får den IP den skal have, ved at pinge navnet på den (dens netbios navn).

Netbios skal være slået til, og DNS skal virke, og IP nr skal være det rigtige, og subnet maske skal passe. (computerne skal være på samme net, medmindre du har sat en route op i routeren)