Avatar billede runeschultz Nybegynder
23. august 2010 - 18:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Mickrosoft Office 2000 - word/windows7

Jeg har købt ny stationær PC-Windows7 32bit.
- har via de 2 gamle CD installeret office 2000.
Alt virker o.k. undtagen word!
De samme 2 CD har jeg anvendt på min bærbare med Windows7 64 bit og her virker alt o.k.!
Jeg har prøvet "mange" hjælpeprogrammer fra Windows; men det har ikke givet noget resultat.
Skyldes miseren forskellen 32 - 62 bit?

Er der nogen, der har et godt bud på, hvordan jeg får word 2000 til at køre på Windows7 32 bit?

Med venlig hilsen

Carl
23. august 2010 - 18:09 #1
Avatar billede ptj_11 Forsker
23. august 2010 - 20:28 #2
Umiddelbart burde dit problem være modsat, altså at du kunne få det til at fungere i en 32 bits installation, og ikke i en 64 bits.
Så jeg tror, at løsningen skal findes i noget andet, men hvad, det ved jeg ikke lige.
Det kunne måske også ligge i rettigheder, men det lyder også forkert, da de andre programmer fra suiten åbentbart fungerer korrekt.
Jeg plejer at mene og sige, at der findes en logisk forklaring på alle problemer, men det her kunne jo være en undtagelse.
Prøv at køre en reparation fra cd-skiven, og evt. en geninstallation.
/ptj_11
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. august 2010 - 20:32 #3
Hvad får du af fejl m.m.?
Sker der noget når du prøver at starte Word, eller sker der intet?
Avatar billede runeschultz Nybegynder
23. august 2010 - 20:42 #4
Hej Karise.
Tak for din reflektion. det er jo en heldagsplan, som passer på regnvejret i dag.
Jeg går i krig med opgaven og kommer tilbage.

Hej til John.
Tak for svaret. Der sker simpelthen det at skærmen "fryser" når jeg åbner "Word" og der kommer bemærkningen at programmet: "svarer ikke"!
Og den "nedfrysning" er næsten ikke til at komme ud af.?

Venlig hilsen til jer begge to

Carl
Avatar billede runeschultz Nybegynder
28. august 2010 - 17:25 #5
Hej Karise og John.

Problemet er løst:
jeg har købt programmet "Office Student 2007"

Med venlig hilsen

Carl
Avatar billede Tneb1 Nybegynder
15. oktober 2012 - 15:32 #6
Jeg fjernede Office live add-in1.3 i funktioner & programmer win 7