Avatar billede clb92 Nybegynder
23. august 2010 - 09:05 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Steam virker ikke på skolens VPN netværk

Hej igen.

Er lige startet på HTX, og skolen har åbent trådløst netværk. Men man skal logge på noget VPN med sit brugernavn og kode, for at få adgang til mere end blot en side med vejledning til opsætning af VPN.

Derefter kan man gå på nettet (surfe websider osv.), men programmer, som Steam og Thunderbird kan ikke få forbindelse. Andre programmer, som MSN og Avast antivirus, kan sagtens komme på nettet.

Hvordan kan jeg komme på med fx Steam?

Bedre beskrivelse:
(Af "Mr.Thunderbird", http://www.wincert.net/forum/)

I've recently started on a new education. In the building we have a wireless network without protection on it. However to use it external you have to sign in on a VPN network, that is run in the unsecured network. The most things works fine, like WebAccess and IM programs, however Thunderbird and Steam + some other applications are unable to establish connection (might be because they use ports that are blocked by the VPN to access the internet).
Avatar billede Christopher18 Nybegynder
23. august 2010 - 09:18 #1
de har blocket portet i routeren... så du kommer nok ikke på steam....

evt skal du køre igennem en proxy server ....

www.hidemyass.com              ex.
Avatar billede clb92 Nybegynder
23. august 2010 - 09:22 #2
Okay :(

Hvordan gør jeg det?
Avatar billede Christopher18 Nybegynder
23. august 2010 - 09:24 #3
hvilken browser bruger du?
Avatar billede clb92 Nybegynder
23. august 2010 - 09:31 #4
Firefox
Avatar billede Christopher18 Nybegynder
23. august 2010 - 09:35 #5
Avatar billede clb92 Nybegynder
23. august 2010 - 17:58 #6
Tak, prøver det i morgen tidlig på skolen.

(løb tør for strøm i dag, og havde glemt min oplader)
Avatar billede clb92 Nybegynder
24. august 2010 - 08:11 #7
Så man skal bruge 2 computere? Min bærbar og en udenfor det låste netværk?
Avatar billede clb92 Nybegynder
25. august 2010 - 11:11 #8
Jeg har prøvet Hotspot Shield, og den gør præcist det jeg ønsker, men er begrænset til 10 GB gratis trafik pr. måned :(
Avatar billede clb92 Nybegynder
27. august 2010 - 11:14 #9
Skriv et svar (selvom det ikke hjalp)
Avatar billede clb92 Nybegynder
07. september 2010 - 08:02 #10
Lukker