Avatar billede XxenionN Nybegynder
20. august 2010 - 13:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Adgang til lokalt netværk gennem den eksterne ip?

Jeg vil gerne vide om det er muligt at komme ind på et lokalt netværk ved at kende den eksterne ip?
Det er interessant for mig, da jeg overvejer at købe en ekstern harddisk som kan kobles på routeren. Her vil jeg så gerne vide om jeg vil være i stand til at komme i kontakt med den harddisk for eksempel når jeg er på ferie, forudsat at jeg har internet selvfølgelig.
Af personer som gerne skal have adgang til denne harddisk benyttes både Windows Xp, Vista og Mac OS X.
Avatar billede leif Seniormester
20. august 2010 - 14:47 #1
Ja, du kan sådan set godt gøre noget men pas på sikkerheden og det er ikke anbefalet at gøre det.
Avatar billede XxenionN Nybegynder
20. august 2010 - 14:56 #2
Okay, men hvordan kan man så gøre det?
Avatar billede Bauz Nybegynder
20. august 2010 - 18:26 #3
Du kan købe nogle extern hardiske med NAS (Network Access Storage)...
Dog ved jeg ikke om det var det du tænkte på :)
Avatar billede johnnylassen Seniormester
21. august 2010 - 19:32 #4
Du skal måske lukke porte op i din router. Evt. skriv myip.dk , så har du din offentlige ipadresse. så kan du afhængig af router muligvis sætte en ftp server op i routeren samt tildele adgang. Du kan så prøve at skrive ftp://DINIPADR din ip adr. er den du fik før. Se hvad der sker. Evt vend tilbag med lidt flere oplysninge om udbyder, router m.m.
mvh Johnny
Avatar billede XxenionN Nybegynder
21. august 2010 - 23:54 #5
Okay tak for det, jeg har fundet ud af det jeg skulle nu..
Avatar billede johnnylassen Seniormester
22. august 2010 - 12:34 #6
Fint nok... Ellers vender du tilbage..