Avatar billede 109 Nybegynder
18. august 2010 - 22:10 Der er 4 kommentarer

Driver til HP 3600n med Windows 7

Jeg har tideligere prøvet at få hjælp her, men forslaget med at bruge en driver til Vista virker ikke.

Jeg kan se at store firmaer i bl. a. USA raser over det samme problem og flere vil lige som jeg ikke købe flere produkter fra HP. Det kan ikke være rigtigt at de stadigt solgte printeren, da Windows 7 kom på markedet og ikke vil lave en driver til den.

Hvis nogen kan hjælpe mig, bliver jeg glad.
Knud.
Avatar billede Poko1 Ekspert
18. august 2010 - 23:50 #1
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2010 - 07:38 #2
desværre ligger der som der er skrevet ikke nogen derinde.

du kan måske gå en anden vej hvis der i det hele taget er lavet nogen

hent drivermax og lad dig registrere - du har ret til at hente gratis 2 drivere om dagen så hvis du har mange tager det jo et trykke tid

husk at tage backup og lægge drivere på andet medie til en anden gang hvis ??

http://www.innovative-sol.com/drivermax/

du gør sådan her

http://www.innovative-sol.com/drivermax/snapshots.htm

http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-drivermax.php

m.v.h
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. august 2010 - 10:15 #3
Nej, problematikken har jeg også inde på livet med min LaserJet 3550. Det lykkedes mig dog at få Vista driveren til at virke, men det var bøvlet, og der kom et væld af fejl under installationen.

Hvis ikke Vista driveren virker, tror jeg desværre ikke rigtig der er noget at gøre...

Og så er det iøvrigt ikke første gang - hver gang der kommer nyt operativsystem, er der en række printere der ikke længere bliver supporteret. Og hver gang er der en række brugere der raser - fordi de ikke føler at printeren er særlig gammel. Og det gælder HP såvel som Canon og flere andre producenter.

Det bedste man kan gøre, er at holde sig til en printer der kan emulere standard sprog (PCL eller PostScript), for her kan man langt hen ad vejen benytte drivere fra andre printere. Der findes jo stadig drivere til HP LaserJet 4 for eksempel.

Jeg har prøvet adskellige PCL drivere til min 3550´er, og den har desværre en særhed, der gør at den åbenbart ikke vil printe farver (og til de kloge - ja, jeg har prøvet farve-PCL drivere). Jeg vil antage det samme gælder for 3600´eren,  men det var måske værd at teste?
Avatar billede 109 Nybegynder
02. september 2010 - 07:06 #4
Tak for hjælpen, men linket virker ikke og ved en opringning til HP, bekræfter de det også.

Hilsen Knud.