Avatar billede sigyn Seniormester
18. august 2010 - 18:53 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Mistet netværksforbindelse med kabel

I mens vi har været på ferie har vores stationære PC mistet sin netværksforbindelse. Vi har TDC-trio og husets bærbare kommer fint på nettet trådløst. PC'en siger, at et netværkskabel ikke er tilsluttet, men det ér det. Jeg har også prøvet med et nyt kabel, det hjalp ikke. PC'en siger også, at status for netværksforbindelsen er i orden, hvis jeg prøver at konfigurere LAN forbindelsen, men i en diagnosticeringslog siger den, at status for netværkskort ikke er i orden !? og kommer med en fejl 12007. PC'en kører Windows XP. Der har været strømafbrydelse mens vi har været på ferie, men det skyldes så vidt vides ikke torden, relæet har slået fra nogle gange pga en defekt vandvarmer. Hvordan kommer jeg videre i min fejlsøgning ?
18. august 2010 - 19:05 #1
... prøv med den anden PC (den trådløse) på samme kabel/stik ?
Avatar billede sigyn Seniormester
18. august 2010 - 19:10 #2
Det virker. Dette indlæg er skrevet via kabel. Der er flere porte i TDC-dimsen, og det hjælper heller ikke, at skifte port.
18. august 2010 - 19:18 #3
... er der 'lys' netværksstikket når der er (burde være) forbindelse ?
Sammenlign evt. med den virkende ...
Avatar billede sigyn Seniormester
18. august 2010 - 19:33 #4
Ja, men det blinker med ca. 1sek. intervaller, hvor kablet koblet til den bærbare lyser mere konstant
18. august 2010 - 21:22 #5
Jeg tror at netværkskortdelen er syg/død !!!
Avatar billede sigyn Seniormester
18. august 2010 - 21:32 #6
Det var også lidt min frygt. Er det noget jeg selv kan udskifte ? eller er det ny PC, hvis ikke jeg gider hele tiden at flytte ting frem og tilbage med USB-dims
18. august 2010 - 22:14 #7
1) Disable On-Board LAN / Netkort (i BIOS)
2) Skaf/køb et PCI baseret netkort (>99 Dkr.) og montér i dyret (Jeg har selv kassevis af dem i klunsersamlingen *S*)
Avatar billede sigyn Seniormester
19. august 2010 - 06:46 #8
1) Tror jeg godt jeg kan finde ud af. Men hvad mener du med i "BIOS", alt det der mere tekniske er ikke lige det jeg har mest styr på (endnu)
2) Jeg har en enkelt gang puttet nogle flere RAM i en PC, og senere fjernet Harddiscen fra samme, men elllers har jeg absolut ingen erfaring i det indvendige i PC'en. Er det noget sådan en ren amatør som jeg nemt kan finde ud af ?
Alternativt, kan jeg sætte PC'en op til trådløst ? Det har jeg ikke prøvet endnu, men den kan vistnok også køre trådløst, det er ikke den nyeste model, eller er det det samme netværkskort ?
19. august 2010 - 12:07 #9
Mht. trådløst: Check i netværk/enhedshåndteringen om der skulle være et eller andet WLAN/trådløse dims i 'dyret' ?

Eller kan du jo skaffe/købe en lille USB baseret WLAN/trådløs modtager; så skal du ikke indeni kassen *S* ...
Avatar billede sigyn Seniormester
19. august 2010 - 12:56 #10
Jeg må hjem og tjekke, om jeg kan sætte den op trådløst som den er, ellers lyder USB-dimsen som et særdeles fornuftigt løsningsforslag :-)
Avatar billede sigyn Seniormester
22. august 2010 - 10:45 #11
Så er jeg på igen, med en USB- dims. Vil du lægge et svar, så du kan få dine points. Tak for hjælpen :-)
22. august 2010 - 20:36 #12
Ping...
(Det var et [svar]...)
Avatar billede sigyn Seniormester
23. august 2010 - 06:50 #13
Atter engang, tak for hjælpen :-)