Avatar billede jeromaka Praktikant
18. august 2010 - 17:23 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Skærm går i standby / going to sleep

Vi har en HP S3230 computer og HP w1907v skærm. Når computeren tændes er det ikke altid at skærmen tænder, men i stedet for går den nogen gange i standby/Going to sleep. Vi har forsøgt at slukke skærmen tænde den igen, men det hjælper ikke. Så kan vi måske slukke computeren en 5-6 gange før der sker noget på skærmen.

Vi har prøvet at sætte computeren til en MAG Innovision, der sker bare det samme.

Vi har kørt HP's hardwarediagnosticeringsværktøjer, og den melder ingen fejl på grafikkort, og drivere er opdateret også. Chipset er også opdateret

Nogen som har nogen forslag?
Avatar billede haverslev Novice
18. august 2010 - 17:36 #1
En mulighed kunne være, at den er sat for højt i Frequensen (60hz) eller opløsningen ligge ligge i det højeste også.
prøv at ændre disse til 60Hz og en lidt laver opløsning og se om det giver et bedre resultat :-)
Avatar billede ggxdg Nybegynder
18. august 2010 - 17:53 #2
Jeg tror det er kablet der er problemet.
En dårlig forbindelse et eller andet sted.

Hvis i har et ekstra kabel, så prøv at skifte det.
Avatar billede jeromaka Praktikant
18. august 2010 - 18:33 #3
Den er sat til hvad den selv anbefaler.
1440 x 900 pixel.

Så fandt jeg lige ud af at den var sat til 75HZ så nu prøver vi med 60 Hz
Avatar billede jeromaka Praktikant
18. august 2010 - 18:35 #4
Vi har prøvet et kabel til hver skærm, så tror ikke det er kablerne.
Avatar billede ggxdg Nybegynder
18. august 2010 - 19:03 #5
Hvis det er et Hz-problem, burde i have billede på skærmen når i tænder computeren, og så ville den gå på standby når den starter styresystemet op.
Avatar billede jeromaka Praktikant
18. august 2010 - 19:09 #6
Der er ikke noget billede på skærmen når den starter op, den skriver bare No indput og derefter står der going to sleep
Avatar billede ggxdg Nybegynder
19. august 2010 - 08:13 #7
Hvilket er grunden til at jeg tror det er kablet :P

Men når du siger at i har prøvet at bytte det, er det muligvis indgangen på skærmen eller udgangen på grafikkortet.
Jeg går ud fra i har prøvet den anden skærm på den udgang hvor "standby"-skærmen er sat til, og at det virker.
Hvis ovenstående er tilfældet er skærmen nok defekt. Sandsynligvis er det indgangen på den. Hvis "standby"-skærmen har både DVI og VGA indgang, så prøv at bruge den indgang i ikke har brugt endnu.

Jeg er ikke sikker på om DVI har et "standby"-pin, men det ved jeg at VGA har, og det kan evt. være noget så simpelt som en dårlig lodning, eller en knækket pin der er skyld i problemerne.

Undersøg grafikkort udgang og skærm indgang efter knækkede/bøjede pins.

Alternativt:
- Prøv at tage grafikkortet ud og sæt det i igen.
- Se i BIOS om uret passer, hvis ikke, skal BIOS batteriet muligvis udskiftes, for så er der en chance for at det er fordi den resetter de fleste gange i starter den og at første gang i starter den før skærmen fungerer sætter BIOS sig selv op, og når skærmen starter er det fordi at computeren er genstartet hvor der har været nok strøm til at computeren har kunnet huske de indstillinger den lige har lavet.

Sidste mulighed er ekstrem usandsynlig, men nevertheless, har jeg fikset en computer hvor BIOS batteriet var skyld i noget nær det du oplever.
Avatar billede ggxdg Nybegynder
19. august 2010 - 08:15 #8
Hvis skærmen har mere end 1 input, så sørg for at den er sat op til at vise fra den rigtige "source"
Avatar billede jeromaka Praktikant
19. august 2010 - 16:18 #9
Jeg tror ikke det er kablet eller HP skærmen, for kablet og HP skærmen virkede fint i den anden computer (B). Vi satte MAG skærmen med dens kabel til computeren (A), og den gik i standby også.

Vi har jo testet grafikkortet med HP's hardwarediagnosticeringsværktøjer og den meldte ikke om fejl, hvilket vi selvf stoler på, og det er testet med Microsoft fixit center.

Vi har prøvet den MAG skærmen på den udgang hvor HP skærmen er sat til, og den går også i standby. Der er kun en indgang på skærmen.

Det ser ikke ud som om nogen pin er i stykker.
Avatar billede ggxdg Nybegynder
19. august 2010 - 18:21 #10
Hvis det er udgangen på graffikkortet der f.eks. lider under en kold lodning, vil diagnosticeringsværktøjer ikke kunne finde fejlen.

er der mere end 1 udgang på grafikkortet?

Hvis der er en VGA og DVI udgang på grafikkortet, og i kun bruger VGA udgangen, kan i få en DVI til VGA konverter.

Eller hvis i har en DVI skærm, kan i jo også prøve at teste med den (såfremt der er en DVI udgang på grafikkortet).
Avatar billede jeromaka Praktikant
29. august 2010 - 09:39 #11
Der er kun 1 udgang på grafikkortet, der er kun DVI udgang på computeren, og VGA på skærmen, derfor er der sat en converter på nede ved computeren.
Avatar billede haverslev Novice
29. august 2010 - 11:07 #12
Sikker på, at den Vga/Dvi  converter er OK?
prøvet den på anden pc?
Avatar billede jeromaka Praktikant
29. august 2010 - 12:01 #13
Computeren er prøvet på en anden skærm som er nogle år ældre og her var der også problem med at skærmen går i standby/ going to sleep.
Avatar billede jeromaka Praktikant
02. september 2010 - 06:20 #14
Nu har vi prøvet at købe et helt nyt kabel med DVI i den ene ende og VGA i den anden ende, og problemet er der stadig.
Avatar billede jeromaka Praktikant
09. september 2010 - 13:52 #15
Det skulle være bundkortet som er fejlen, har jeg fået at vide.
Så nu skal jeg bare have fundet et jeg kan bruge.