Avatar billede Carsten Nybegynder
17. august 2010 - 15:18 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Hvid bærbar 11-12 tommer og med Duo Core?

Hej

Kan det virkelig passe at der ikke laves HVIDE bærbar i str. 11-12 tommer og med en ordentlig kraftig processor?
Hvis den kan fås til under 5000 kr. er jeg meget interesseret.
Jeg har søgt på edbpriser mv. uden held. 100 til den der løser mysteriet. Lav vægt er også et kriterium.
Avatar billede lad Nybegynder
17. august 2010 - 15:45 #1
Hele idéen med en netbook er, så vidt jeg ved, netop at den ikke er ret kraftig - både fordi det sparer på strømforbruget men også fordi at det fylder mindre rent fysisk. De opgaver de er designet til er typisk ikke tunge opgaver (Office, web surfing osv.)

Jeg vil påstå at hele konceptet med kraft og lille størrelse ikke er noget der realistisk set hører sammen.

Jeg skal dog sige at jeg på ingen måde har et overblik over bærbar-markedet som det ser ud p.t. så jeg kan sagtens tage fejl. Det kan jo være at det simpelthen afhænger af hvor mange penge man vil give.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
17. august 2010 - 15:47 #2
Generelt er der ikke mange bærbare under 13" med dualcore, i det segment er det oftest de svage Atom-processorer man ser.

Et alternativ kunne være Lenovo 350 (billig) eller X200 (dyr), som dog ikke ligefrem er hurtigløbere selvom processoren er over netbooks.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
17. august 2010 - 15:55 #3
Avatar billede claes57 Ekspert
17. august 2010 - 16:07 #4
Dell har (lys grå) Alienware M11x - Lunar Shadow - fra 5990kr
http://www1.euro.dell.com/dk/da/hjemmet/B%C3%A6rbare-pc%27er/alienware-m11x/pd.aspx?refid=alienware-m11x&s=dhs&cs=dkdhs1&ref=lthp
(fås i sort eller 'lunar shadow')
Avatar billede Carsten Nybegynder
07. september 2010 - 17:15 #5
Tak - jeg endte med en Samsung X120 i sort godt nok. Men den hvide findes ikke...