Avatar billede 8718 Juniormester
15. august 2010 - 13:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Gem flettede dokumenter i kladder

Når jeg i word benytter brevfletning til e-mail, så sendes alle mails med det samme.

Er det muligt, at få gemt de flettede mails i kladder, så jeg kan sende dem manuelt ét for ét?
Avatar billede teknik Juniormester
15. august 2010 - 19:25 #1
En mulig metode...ej testet.
Hvis du midlertidigt afbryder din netværksforbindelse, så vil dit mail program ikke kunne sende, og meddelselserne vil så ligge i mail programmets "Udbakke".
derfra kan du så flytte dem til folderen kladder, hvorefter du atter kan tilslutte forbindelsen og arbejde videre med de enkelte mails.

NB - dette er kun en teori, men brevflettede mails følger muligvis ikke denne  for en mail - normale - vej

mvh :-)
Teknik
Avatar billede 8718 Juniormester
16. august 2010 - 00:12 #2
Minder lidt om den - ikke særlig hensigtsmæssige metode - som jeg benytter idag.

Jeg sat 'send/modtag' til kun at sende mails hver time.

Men det lidt uholdbart, da det nemt kan glemmes. Tror jeg vil få samme irritationsmoment med din metode :-).
Avatar billede teknik Juniormester
16. august 2010 - 16:25 #3
Hej 8718
Ja det er jo kun en workaround, og ikke "som ønsket".
...vidste jo ikke at du havde en anden workaround i forvejen.

Den funktion du efterlyser synes deværre ikke at eksistere.
Nogle mener at man hvis det skal løses må "kode fletningen selv"
men så er det ikke mig du har brug for.

I open office findes muligheden du efterlyser, som beskrevet her
http://wiki.services.openoffice.org/wiki/Documentation/OOoAuthors_User_Manual/Writer_Guide/Using_the_Mail_Merge_Wizard_to_create_a_form_letter

Men hvis vi bliver i microsoft omgivelserne, så finder jeg kun alternative løsninger.
hvoraf en af disse to måske kan opfylde dit formål

1 - Man kan i Word - inden man sender - gennemse og editere de flettede mails før de sendes ved at vælge.
- forsendelser
- vis resultater

2. - man kan ...væsentigt mere langhåret... få noget pause ind vha noget makro m.v. som beskrives på siden herunder, og som har til formål at man kan nå at knytte bestemte vedhæftninger til de forskellige mails.
http://word.mvps.org/FAQs/MailMerge/MergeWithAttachments.htm