Avatar billede olgu Nybegynder
08. august 2010 - 12:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Processor til ældre pc.

Jeg har en ældre pc med et Galaxy nForce 650i Ultra FSB1333 DDR2 SATA2 bundkort.
Jeg kunne godt tænke mig at prøve at få pc-en til at virke igen.
Jeg mangler processor og harddisk(e).
M.h.t. harddisk vil jeg gerne have den til at køre med to stk, således at jeg har en backup hele tiden!

Er der forslag hvorledes jeg får noget fornuftigt ud af det!
Avatar billede KHHP Juniormester
08. august 2010 - 12:37 #1
Hej
Du må være lidt mere specifik hvad Processor og harddisk angår. Skal det være ATA eller SATA harddsike og hvilken CPU Socket har du i din PC?
Avatar billede milter Ekspert
08. august 2010 - 14:43 #2
Dit bundkort har en LGA775 socket, hvilket betyder, at du kan bruge følgende processorer: Celeron D , Pentium D , Core 2 Duo , Core 2 Extreme , Core 2 Quad , Pentium 4.

Mht. backup kan du enten køre RAID eller simpelthen bare sætte en ekstra harddisk i til at gemme vigtige dokumenter og filer på.

http://www.techbuy.com.au/product.asp?prodId=76107&catId=MOTHERBOARD&parentId=MOTHERBOARD_INTEL_SOCKET_775_CORE_2

http://www.pcguide.com/ref/hdd/perf/raid/levels/singleLevel1-c.html
Avatar billede olgu Nybegynder
08. august 2010 - 22:49 #3
fint
Avatar billede olgu Nybegynder
08. august 2010 - 22:57 #4
slutter her