Avatar billede danbly Nybegynder
06. august 2010 - 18:37 Der er 6 kommentarer

Kopier Harddisk

Jeg har fået 2 pc fra min afdøde far, de vil ikke starte op jeg vil meget gerne vide om man kan tage harddiskene ud og derefter se om der er noget af værdi på dem.
06. august 2010 - 19:00 #1
Velkommen til E. ...

...om der er noget af værdi på dem... ??? Hvad havde du forestillet dig ???

Med denne dims ->
USB2SATA conventer
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=246225
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=486402
Avatar billede sascha Nybegynder
06. august 2010 - 19:07 #2
karise_larry: ????? værdi for danbly
Avatar billede richardjensen Seniormester
06. august 2010 - 19:22 #3
Hvis du har en anden comp.,der kan bruge HD-typen,kan du koble  HD'erne i den som SLAVE.
Avatar billede myn Nybegynder
06. august 2010 - 21:41 #4
Jeg vil gætte på at det er harddiske af lidt ældre typer. Hvis din egen PC også er lidt ældre er der oftest plads til at sætte en ekstra disk i. Tag disken ud af din fars PC, sæt jumpers så din egen pc fortsat er Master. Find et ledigt disk kabel/stik i din egen pc og start op. Hvis din PC starter normalt og viser en ekstra disk, har du sat det rigtigt op. Hvis ikke, så prøv at flytte jumperen på din fars disk. Du kan gøre det samme med den anden harddisk fra din fars pc.  Håb er det virker for dig.
Mvh
MYN
Avatar billede myn Nybegynder
06. august 2010 - 21:43 #5
Er klar over at det er det samme som richardjensen siger, men tror det skal være lidt mere udførligt :-)
Avatar billede richardjensen Seniormester
07. august 2010 - 08:50 #6
Hvilke harddiske har du overtaget (fabrikat m.v.)
Nogle HD'er er forsynet med såkaldte 'Jumpere' som kan sættes i forskellige positioner,og fastlægger om HD'er skal være Master eller Slave (ell. cable-select).
Vær også opmærksom på, om dit flade multikabel består af 40 eller 80 ledere.
Hvis det drejer sig om HD'er 'magen til' den/de du i forvejen har i din comp.,kan du blot gøre som 'MYN' skriver i sit svar.
I nogle tilfælde finder comp. selv ud af type m.v. på den nye HD,-i andre tilfælde skal man ind i BIOS for korrekt opsætning.