Avatar billede marker27 Nybegynder
06. august 2010 - 18:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

GPU Udvikling / MySQL C++ APl wrapper

Har 2 Nvidia Tesla kort til lån resten af året, og kom til at tænke på om der er nogen herinde, som har programmeret til GPU's før?

Jeg prøver at se om jeg kan få Nvidia's Tesla til at analysere 4 mia records via deres C++ API og performance ser ud til at fungere ganske okay i forhold til at skulle bruge alm CPU kerner/cpu tid. Men kom til at tænke på om der er nogle som har erfaringer med at bruge Nvidias Tesla til financielle beregninger? istedet for at bruge almindelig (CPU) processorkraft på dette?

Jeg er specielt på jagt efter whitepapers, diskussioner eller generelle erfaringer med at arbejde og udvikle til GPU's på et højt niveau.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. august 2010 - 01:43 #1
Hvor kommer MySQL C++ API ind i billedet?
Avatar billede arne_v Ekspert
07. august 2010 - 01:43 #2
Husk at en del finansielle beregninger ikke bør laves i floating point.
Avatar billede marker27 Nybegynder
07. august 2010 - 04:36 #3
Alt data ligger i et MySQL cluster, og den eneste måde du kan tilgå data på er via et C++ API, hvis du vil udvikle til en GPU processor, ellers kan du ikke komme til at bruge alle kernerne.
Avatar billede marker27 Nybegynder
07. august 2010 - 04:54 #4
Det er primært til consumer behavioral forecasting samt beregninger af pattern forecasting. Og jeg kan se at GPU processing bliver brugt i financielle løsninger hos et par større financielle virksomheder i usa, Singapore og Hong Kong. og med 2 teraflops til under 100K så skal det prøves af.