Avatar billede darkma Nybegynder
31. juli 2010 - 19:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

4 GB ram, men kun 3,80 kan bruges (bærbar computer)

Hej igen
Jeg havde tidligere skrevet en tråd med min problem, men er følgende blevet slettet uden grund, så derfor prøver jeg 1 gang til.

Jeg har købt en HP Pavilion dv6-3050eo bærbar med en Intel Core I5 processer og 4 GB ddr3 ram.
Inde i BIOS står der at jeg har 4096 MB ram tilrådighed, men inde under grundlæggende oplysninger omkring computeren (Egenskaber på "Computer"), der står at jeg har 4 GB ram (3,80 GB kan bruges). Nogle der ved hvorfor der står at kun 3,80 GB ram kan bruges?
Styresystemet er Windows 7 home premium 64bit.

Jeg har prøvet at søge lidt uden held, er der nogle som eventuel kender til problemet og ved om der findes en løsning på det?
Jeg har prøvet at opdatere BIOS uden held. Godt nok har 0,20 GB ram ikke meget at sige, men en princip sag.

Med venlig hilsen
Michael
Avatar billede darkma Nybegynder
31. juli 2010 - 19:16 #1
Denne tråd må gerne slettes, point tallet var en smule for lavt :o)
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2010 - 20:02 #2
http://www.eksperten.dk/faq#faq-8-5

Skynd dig hellere at lukke det selv ved selv at lægge et svar  og acceptere det . Ligeledes de gamle spørgsmål, så prikken bliver grøn.

Ellers er chancerne for hjælp nok meget små -(
Avatar billede darkma Nybegynder
31. juli 2010 - 22:25 #3
oki