Avatar billede michaelmg Nybegynder
23. juli 2001 - 15:17 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Opstart af web hotel

Er der nogen der har erfaring i opstart af et web hotel, der skal være mulighed for at sælge .dk .com .net .org addresser,
hvem skal jeg henvende mig til for at registrer mig?, og hvad koster det?
Avatar billede disky Nybegynder
23. juli 2001 - 15:19 #1
www.dk-hostmaster.dk

Men hvis du ikke har MANGE penge til hardware og linier, så få dine servere hostet et andet sted f.eks. www.azero.dk
Avatar billede NanoQ Nybegynder
23. juli 2001 - 15:22 #2
Husk lige at markedet allerede er oversvømmet af middelmådige webhoteller.

Jeg tror ikke nye vil have store muligheder for at overleve...
Avatar billede radut Nybegynder
23. juli 2001 - 15:36 #3
Her er nogle ting du skal tænke på:
1. Server.. der skal du have en stor maskine der kan klarede ca. 200 - 500 webhoteler.. de hd som du har skal være scsii .. for hastighed og stabilietet.. du skal tænke på at den server skal køre 24 h hvor hd bliver brugt mest.. (raid) så skal den have min. 500 ram og helst 2 cpu.

1.5 Du skal jo også en server til DMS og Mail og en 3 server til DNS2... læs længere ned.

2. Software er også en omk..
3. Du skal have en mail server.. der kan du tænker på nogen hvor du ikke skal betale licens pr email som Exchange men nogen som iMail som koster ca 14.000 og du har alle de webhoteler som du ønker..
4. DNS (software).. uden den kan du ikke lave en webhotel.. det er den der siger at www.lala.dk skal kigge på 184.234.43.23.. dvs på dit server som har det ip.
5. Dns skal du have 2 af.. siger dk-hostmaster.dk
6. Linie er også noget der vil koste dig en del penge for der skal du have 2 af.. for hvad så hvis teledk line er død i 12h så er alle dine webhoteler offlline...
7. Viden... det skal du have meget af.. for at opstille sårdan nogen server tage det tid.. og penge..

.. konklusion.. hvis du har lyst til at lave en webhotel løsning så skal du bruge MANGE penge.. så kan du som alternativ leje en resaler hos ao, scannet eller ander steder det er 100000 gang biligere og risikofrit !

Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2001 - 15:42 #4
Jeg kan skaffe dig en god deal, gode procenter og stabilitet. Skriv hvis du er interesseret på mail.
Avatar billede michaelmg Nybegynder
23. juli 2001 - 16:24 #5
hvem styere udeling af web hosting internationalt
Avatar billede ripper109 Nybegynder
24. juli 2001 - 23:23 #6
michaelmg: Jeg har planer om start af noget lignende, kontakt mig på ICQ #84927188 eller mail: rudi@ravensgate.dk

Avatar billede device Nybegynder
05. august 2001 - 17:40 #7
>> Alle <<
Jeg er tæt på at have en aftale på en \"dedicated server\"
Hvis der er nogen der har interesse kan de være med på den og \"splejse\"
Info : 20 gb./256 kbram./100 mbit. linie/max. 200 stk. webhoteller./fritrafik. Serveren er placeret et sted med tekniske support 24 timer i døgnet.
Jeg har P.T. ikke færdig forhandlet den endelige pris.
Jeg skal selv bruge plads, men kan se at der bliver rigeligt til overs.
Hvis der er nogen der vil være med så skriv evt. ring til mig på 70232490. Hilsen Poul
Avatar billede device Nybegynder
07. august 2001 - 10:40 #8
Så er jeg tilbage.....Nu klog på pris :)
Samme opsætning, samme Sun Cobalt RaQ4 server.
(fri trafik. 24/7 service 99.99% oppetid. 100 mbit linie etc.)
Mit pris forslag er følgende :
3000 mb kr. 700,-
1000 mb kr. 300,-
100 mb kr. 35,-
50 mb kr 20,-
Hvad siger I hvem er med ???