Avatar billede Chewie Novice
22. juli 2010 - 09:31 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

readfile image php - hent billede fra extern kilde

Hej Eksperter

Jeg vil gerne vise et billede på min side, som er hentet fra et andet sted på internettet. dog ønsker jeg ikke at man i kildekoden kan se hvor det kommer fra.

Så jeg tænke på om man via en form for cache, kan hive billedet frem "on-the-fly"

Har forsøgt mig lidt med:
<?php
header ("Content-type: image/gif");
readfile ("http://shirt-pusher.com/wp-content/uploads/2008/05/shirtpusher-free-gear.gif");
?>

men det virker bestemt ikke ... nogle ideer ?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. juli 2010 - 15:43 #1
Hvis client henter direkte fra det eksterne site, saa kan du ikke forhindre client i at se hvor det kommer fra.

Hvis der hentes:
  eksterne site->din server->client
saa kan client ikke se hvor den kommer fra.

>>>> Hvis det er setup skal du have godt styr paa rettigheder til billed ellers bliver du sagsoegt !!!! <<<<

Med hensyn til at det ikke virker - har du enablet fopen wrappers som beskrevet i http://php.net/manual/en/function.readfile.php ?
Avatar billede Chewie Novice
22. juli 2010 - 17:07 #2
Hej Arne

eksterne site->din server->client det er præcis denne løsning jeg ønsker - men jeg kan ikke gennemskue hvordan scriptet skal se ud?

Jeg har helt styr på rettighederne, men ellers tak for påmindelsen.
Avatar billede Chewie Novice
02. september 2010 - 07:07 #3
lukker uden svar