Avatar billede david_dollas Nybegynder
23. juli 2001 - 13:11 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Print siden liggende....

Jeg bruger:
window.print();

Kan man ikke give den en parameter så den printer papiret ud liggende?
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
23. juli 2001 - 13:19 #1
Nej. Ikke med Javascript.
Avatar billede david_dollas Nybegynder
23. juli 2001 - 13:21 #2
Hvordan kan man så? Stylesjov???????
Avatar billede jakoba Nybegynder
23. juli 2001 - 13:23 #3
Ikke umiddelbart. printerindstillingerne hører under styresystemet, snarere end browseren. vi har ikke adgang til dem.

Hvis vi havde skulle der nok være smarte reklamesider der brugte al dit blæk pg printerpapir på at \"sende dig reklamer\".

Før det kan gøres skal brugeren sætte sit sikkerhedsniveau meget lavt, eller også skal det ske på et intranet hvor de der har adgang stoler på hinanden. Og tilsidst skal det være en browser der kan udføre activeX scripts, dvs IE.

Men så kan man også godt: se http://www.man.ac.uk/MVC//SIMA/scriptx/toc.html

mvh JakobA
Avatar billede basementjack Nybegynder
23. juli 2001 - 13:24 #4
Jep stylesjov...
Som det skal se ud på skærmen
<link rel=\"stylesheet\" type=\"text/css\" href=\"css/style.css\" media=\"screen\">
Som det skal printes ud...
<link rel=\"stylesheet\" type=\"text/css\" href=\"css/style.css\" media=\"print\">
Avatar billede jakoba Nybegynder
23. juli 2001 - 13:32 #5
basementjack >> jeg tvivler på at du kan få drejet siden 90 grader ved hjælp af styles.
Avatar billede david_dollas Nybegynder
23. juli 2001 - 13:36 #6
Det må sku da kunne lade sog gøre... 30 flere point, til løsnings personen...
Avatar billede jakoba Nybegynder
23. juli 2001 - 13:41 #7
skrive en besked til brugeren:
  \"Gå ind  \'file\' -> \'print...\' -> \'indstillinger\' og vælg liggende/landscape før du skriver siden ud.\"
Avatar billede dodger Nybegynder
23. juli 2001 - 13:41 #8
lytter med...
Avatar billede dodger Nybegynder
23. juli 2001 - 13:42 #9
jakoba >>> da kan en bruger da ikke finde ud af...
Avatar billede david_dollas Nybegynder
23. juli 2001 - 13:43 #10
Jakoba... -> Det er jo for at gøre det hele lidt mere bruger venligt!

Det må kunne lade sig gøre. På den ene eller den anden måde...
Avatar billede krogstrup Nybegynder
23. juli 2001 - 14:39 #11
Jakoba har ret - du bliver nødt til at bruge en activeX komponent, hvis du skal pille ved brugerens printer-indstillinger !!!
Avatar billede david_dollas Nybegynder
23. juli 2001 - 14:42 #12
Jamn, så kom med nogle eksembler!
Avatar billede dodger Nybegynder
02. august 2001 - 13:27 #13
Prøv print templates (ie5.5+) se http://www.webreference.com/js/column89/