Avatar billede -Munken- Nybegynder
19. juli 2010 - 09:03 Der er 1 løsning

Win2k8 & AD... Site replication fejlsøgning?

Hej

I sidste uge, stod et par diske af i en af vores CDC'er ude i landet, takket været et tordenvejr.
Nye diske blev derfor isat, og systemet reinstalleret.

Nu skulle CDC'eren så meldes ind i AD igen, men pga. den allerede stod med det oprindelige computernavn, skulle denne først slettes.

(Her skete så første fejl).
En forkert CDC'er blev slettet, inde fra AD af, ved at højreklikke og vælg: Slet.

Den forkerte CDC'er som forsat kørte i en afdeling, blev så sen fredag aften sat til at køre en dcpromo lokalt på serveren, for at fjerne AD servicen.
Efter endt dcpromo, blev dette kørt igen, og CDC'eren blev meldt retur ind i AD.

Alt dette gik som forventet, bortset fra at den forsat ikke står korrekt i de andre CDC'er.
Kigger man under AD - Domain COntrollers, så har alle CDC'er DC Type: GC, undtagen den som blev slettet.
Dens type er forsat blank, selvom den har replikerede op imod PDC'en.

Hvad kan jeg gøre, for at få den tilbage i korrekt GC status i AD - Domain Controller?
Avatar billede -Munken- Nybegynder
23. august 2010 - 17:05 #1
CDC'er permenent nedlagt, så fejlen er ikke længere aktuelt.

M.