Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2010 - 11:36 Der er 3 kommentarer

'Forbindelse oprettet!' - men trådløst netværk 'ikke tilsluttet'

Jeg er netop vendt hjem fra en ferie i Spanien, hvor jeg havde medbragt min computer, da vi har internet i vores villa der. Af underlige årsager fik vi dog aldrig min Medion Akoya Mini tilsluttet internettet dernede, hvilket vi dog ikke gjorde noget stort nummer ud af, da vi havde medbragt andre bærbare, som virkede upåklageligt.

Efter hjemkomsten må jeg dog erfare, at problemet nu også gælder på vores internetforbindelse her i huset.

Problemet er som følger:

Min notebook kan sagtens finde vores netværk og registrerer også, at der er fuldt signal, og efter at have trykket på 'opret forbindelse' når den - ganske som den plejer - frem til 'forbindelsen er oprettet!' og boksen forsvinder så. Men i 'Trådløs netværksforbindelse's vinduet står der nu 'Ikke tilsluttet', selvom signalet er fuldt.

Jeg har forsøgt mig med forskellige ting, men må indse, at jeg ikke kan finde ud af, hvad jeg har lavet.

Jeg håber meget på, at I kan hjælpe mig, og jeg ser frem til at kunne komme online igen!

Kærligst,
Ayame.
Avatar billede knuf Nybegynder
18. juli 2010 - 20:47 #1
Det virker som om du får forbindelse med din trådløse router.

Prøv at slukke for strømmer til boksen fra din udbyder  o g  din router.

Efter ca 30 sekunder tænder du først for boksen og derefter for din router.
Avatar billede mj7 Nybegynder
19. juli 2010 - 14:25 #2
- ja og det virker ! Jeg har samme problem, men det er i sommerhuset, hvor en aftale med naboen ellers virker godt. Men det er træls at skulle hen og forstyrre og bede ham slukke & tænde flere gange om dagen... kan man ikke gøre noget andet ? (jeg har bærbar og win 7)
Bedste hilsen, mj
Avatar billede knuf Nybegynder
19. juli 2010 - 15:51 #3
Der kan være flere årsager til dette.

Eks

Ustabil signal fra udbyder og så er det ikke altid, router kommer på nettet, når der er forbindelse igen fra udbyder.
Hvis det sker ofte ville jeg bede udbyder om at overvåge linien.
Det har jeg før haft held med hos TDC.