Avatar billede ojunker Nybegynder
17. juli 2010 - 18:27 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Start af Windows 7

Hej alle

På en Compaq Presario CQ60-200 notebook har jeg opgraderet fra Windows Vista til Windows 7 Home Premium. Det har sådan set kørt udmærket.

I en periode har den ikke været tændt så ofte, men for en uges tid siden tændte jeg den, og den viste "Starter Windows". Da det havde stået på skærmen i nogle sekunder påbegyndtes en opdateringsrutine, som jeg ikke har set før:

"Anvender opdateringsmulighed nr. xx af 10xxx (diverse registreringseditoradresser)"

Det blinkede på livet løs i nnogle minutter indtil de mere end 10.000 muligheder var gennemkørt, hvorefter maskinen kørte som normalt.

Nu er det forekommet en gang til, men nu kunne jeg dog nøjes med ca. 400 opdateringsmuligheder.

Det er lidt trættende at sidde og se på.

Jeg har søgt teksten på Microsoft, men har vanen tro ikke fundet noget. Jeg har ligeledes Google'et teksten, men det har heller ikke givet resultat, i hvert fald på dansk. Jeg ved ikke, hvad Windows skriver i en engelsksproget udgave.

Er der nogen, der kan give en forklaring på, hvad der foregår?
Er der noget i Windows 7 opsætningen, jeg har overset?
Kan jeg gøre noget for at forhindre det?
17. juli 2010 - 18:51 #1
Jo - den er go' nok... Det er elementer fra WindowsUpdate der bliver 'konfigureret' / instaleret ...

Fordi du har automatisk download af opdateringselementer fra WindowsUpdate, hviket også anbefales... Dette sker i baggrunden under normal drift, og bliver så instaleret ved normal luk ned / start op ...
Avatar billede ojunker Nybegynder
03. august 2010 - 00:49 #2
Hej karise_larry

Tak for svaret.

Det var første gang, jeg oplevede fænomenet, så det virkede noget overvældende.

Jeg har nu set det også på andre PC'er,

Venlig hilsen

ojunker

ps: du godskrives for de 60 p.