Avatar billede taae Juniormester
15. juli 2010 - 20:52 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Forstærkningg af nabo's trådløse signal

Jeg har fornylig lavet en aftale med min nabo om at jeg må bruge hans trådløse netværk. Problemet er dog at hans signal ikke er særligt stærkt, så jeg ville høre om jeg kan gøre noget for at modtage signalet endnu stærkere....
15. juli 2010 - 21:13 #1
... hvilken form for MODTAGER har du ?
Avatar billede taae Juniormester
15. juli 2010 - 21:13 #2
en alm en fra bærbar...
15. juli 2010 - 21:20 #3
... altså indbygget i bærbaren ?

Der er en del forskellige (modtage)kvaliteter; typisk jo nyere bærbar jo bedre modtagelse egenskaber...

Jeg har 3-4 bærbare her i huset; placeret ét bestemt sted i haven (!) kan den nyeste/bedste bærbare fange 5 (fem) forskellige net (dog med kode). Den 'ældste' bærbar kan kun fange 1 (ét) net -> mit eget net ...
Avatar billede claes57 Ekspert
15. juli 2010 - 21:21 #4
du skal sætte en router op som repeater - og have aftalt med hans udbyder, at to husstande må dele forbindelsen. Typisk kan den være en overtrædelse af regler (udbyder kan jo så ikke sælge til dig), hvorfor udbyder kan lukke for forbindelsen.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. juli 2010 - 21:22 #5
Har i forsøgt at rette de antenner der sidder på router ind for at justere signal?
Ellers kunne løsningen måske være en retnings orinteret antenne.
http://www.kandu.dk/spg75895.aspx
http://www.kandu.dk/spg52828.aspx
15. juli 2010 - 21:40 #6
SENDER delen kan måske flyttes lidt (efter aftale med 'naboen' *S*)

For en del år siden havde jeg en Linksys 54 trådløs Router på loftet i gavlenden af huset. NB: Der er IKKE metalfolie imellem.
Det var nok til at dække huset selv samt naboens kontor/PCværelse på den anden side af hækken. Der var så opsat en stationær + 2 x 3 meter USB kabel med ~1 meter pind ud af vinduet med en USB modtager for enden (Pænt indpakket osv...)  Det virkede faktisk fint...
(Bare for inspiration ?)
Avatar billede taae Juniormester
10. august 2010 - 10:30 #7
Undskyld det sene svar. Har været på en al for lang ferie :0)

I må alle gerne lægge svar. Jeg har besluttet mig for ikke at bruge hans router alligevel.
10. august 2010 - 11:04 #8
Ping...
Avatar billede 220661 Ekspert
10. august 2010 - 13:12 #9
Ping også herfra