Avatar billede Xau Nybegynder
13. juli 2010 - 09:55 Der er 5 kommentarer

Playstation kan ikke læse min Fat32 formaterede harddisk!?

Jeg var ude på lidt dybt vand da jeg formaterede min Fat32 harddisk -> NTSC for derefter at formatere tilbage til -> FAT32 via programmet Gparted.

Playstaionen kunne fint læse min harddisk før første formateringen, men nu reagerer den ikke når jeg sætter harddisken i via USB kablet. Der kommer strøm til Harddisken, men ingen respons.

Computeren læser den fint, og fortæller den er formateret som primær partition (en enkelt) og at det er FAT32.

Forstår virkelig ikke hvorfor!?

Alt hjælp modtages med kyshånd!
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2010 - 10:34 #1
Prøv først at gi disken en gang KILLDISK www.helgec.dk/killdisk.html
Avatar billede gammelgaard_mink Nybegynder
14. juli 2010 - 18:52 #2
vil anbefale dig at at bruge det indbyggede i windows, da det er meget nemmere :)

Start -> Højreklik på "Denne computer" eller "Computer" og tryk "Administrer" -> "Lager" -> "Diskhåndtering" -> Højreklik på det ønskede drev og formater. -> følg skærmguiden.

Derefter burde det virke.
Avatar billede Xau Nybegynder
14. juli 2010 - 20:23 #3
Jamen problemet er bare at windows ikke formatere til Fat32 partioner større end 32gb
Avatar billede gammelgaard_mink Nybegynder
15. juli 2010 - 12:54 #4
#3 Ja, har du nok ret i, syntes bare at en PS3 godt skulle kunne klare det. Men ja, er ikke så kendt på PS3 :)
15. juli 2010 - 13:03 #5
... jeg har fået at vide i min øresnegel at en PS3 selv kan formatere i ønsket format; forudsat at der ikke ligger for en PS3 ukendt format på den! Altså gennemfør nævnte KLIIDISK 100% først; derefter i PS3'en og ...

PS: DU skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning) ...