Avatar billede MANERWOV Nybegynder
09. juli 2010 - 00:15 Der er 5 kommentarer

HDMI fra PC til HDTV

er der nogen der kan fortælle mig hvordan man aktivere en HDMI udgangs-port på en computer med win xp?

jeg har købt et fullHD TV med HDMI port, så jeg kunne bruge det som fjernsyn og computerskærm, men når jeg forbinder TVet og PCen med et HDMI-kabel er der ikke signal.

folk siger at det er fordi jeg skal aktivere min HDMI-port i computeren, men ingen kan fortælle mig hvordan man gør det.

i må gerne skære det ud i pap, for jeg et ikke lige den skarpeste til PC...

TAK
Avatar billede Selas Nybegynder
09. juli 2010 - 00:54 #1
Hvilket fabrikat er grafikkortet?
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2010 - 01:34 #2
På fjernsynet skal man gå ind på knappen "Source" og kører ned på den HDMI som computeren er sat til. Har du gjort det?
09. juli 2010 - 06:18 #3
Tilsyneladende fortsat herfra -> http://www.eksperten.dk/spm/913586 ...
Avatar billede MANERWOV Nybegynder
10. juli 2010 - 11:43 #4
mit grafikkort er et Sapphire HD 4830

og ja jeg har været inde på HDMI kanalen på TVet men intet signal.

og Larry jeg har prøvet det du skrev jeg skulle prøve, men når man højrekliker på skærm 2 under "egenskaber for skærm" og "indstillinger" kommer der et faneblad hvor der står "vedhæft", "primær", "identificer" og "egenskaber" og der står intet om HDMI under nogen af dem...
10. juli 2010 - 13:31 #5
PS: DU skal selv ikke lægge [svar], er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning) ...

Har du prøvet de nævnte knapper ?
og/eller ændret opløsning til - i første omgang - meget LAV ...