Avatar billede markus-king Nybegynder
07. juli 2010 - 19:08 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Blokér websites fra netværk

Hej..:)

Er det muligt at blokere en hjemmeside fra netværket, så ingen andre computere end denne jeg sidder på nu, har adgang? Alternativt sætte en kode på? :)

Håber I kan hjælpe..:D
Avatar billede The_Buzz Novice
07. juli 2010 - 19:30 #1
Jah hvis du sætter din computer til at være DNS for de andre computere,
og derefter tilføjer i din host fil :
C:\Windows\system32\drivers\etc\hosts

172.0.0.1 sitenavn.dk *.sitenavn.dk
OG
HostsrigtigeIP alternativfakenavn.dk
Avatar billede The_Buzz Novice
07. juli 2010 - 19:32 #2
Og så syns jeg du skal få ryddet op i alle de points du har ude og hænge :D
Avatar billede markus-king Nybegynder
07. juli 2010 - 19:57 #3
Neeej hvor jeg da bare elsker når I er så hurtige om svarene..:D Tak skal du have, det værdsætter jeg..:D

Men lige en ting.. Hvordan sætter jeg DNSen til at pege på min computer? Gennem router-indstillingerne?:) Så meget forstand på det punkt har jeg desværre ikke..:)

Kan jeg så selv få adgang til siden? Har det nogen indflydelse på noget, om min PC sættes til at være DNS for de andre? :D

Og yes..:) Nok også bedst jeg lige får ryddet op ja..:D
Avatar billede The_Buzz Novice
07. juli 2010 - 20:05 #4
Ej du skal rundt på de andre computere og skrive dit eget IP nummer ind som DNS host

ipconfig i en cmd vindue

Start > Kør > cmd
ipconfig
Avatar billede markus-king Nybegynder
07. juli 2010 - 20:09 #5
Damn it..:)

Den er så lige lidt værre.. Tror jeg ikke helt jeg har adgang til..

Hvad gør skole og arbejdspladser? På sider som Facebook osv vil man kun have adgang ved password? Er det ikke også muligt her?
07. juli 2010 - 20:15 #6
... så er det sansynligvis igennem en inteligent fysisk firewall/server/router/switch... som du nok ikke har adgang til *S* ...
Avatar billede markus-king Nybegynder
07. juli 2010 - 20:25 #7
Nej, det kan jeg forestille mig.. Så der er ingen andre muligheder? :D Programmer eller lign?
Avatar billede markus-king Nybegynder
08. juli 2010 - 13:11 #8
The Buzz--> Hvis der ikke er mere at tilføje, bedes du sende et svar..:D
Avatar billede The_Buzz Novice
08. juli 2010 - 17:48 #9
Har ikke yderligere tilføjelse... Andet end hvis det er et Active Directory som du har adgang til, men det har du nok ikke :)
Avatar billede markus-king Nybegynder
10. juli 2010 - 00:22 #10
Skal jeg ikke kunne sige om jeg har..xD Tvivler dog ja..:)

Anyway, mange tak for hjælpen..:D Det værdsætter jeg..;)