Avatar billede Xau Nybegynder
07. juli 2010 - 16:21 Der er 9 kommentarer

NSTF/RAW -> Fat32 (harddisk)

Hej,

jeg dummede mig ved at formatere mit Fat32 packard bell harddisk til NSTF.
Da min PS3 ikke kan læse NSTF alligevel vil jeg gerne formatere den tilbage til FAT32 så den kan læses på PS3 igen, men dette har være nærmest umuligt for mig.

Jeg bruger windows 7, og bedste jeg har kunne er at komprimere harddisken til 32gb, og derefter kan den godt formateres til fat. MEN så er den kun 32gb stor.

Har prøvet alle mulige løsninger og programmer, så hvis nogen kan hjælpe ville jeg blive ekstremt glad.

Mvh Tobias
Avatar billede chalde Seniormester
07. juli 2010 - 16:25 #1
Brug et 3. parts værktøj, da Windows ikke vil oprette Fat32 på større end 32gb (da der ifølge M$ kan opstår ustabilitet med Fat32 på større end 32gb, hvilket jeg dog aldrig har oplevet).
Du kan f.eks benytte Gparted (søg google).
Avatar billede Selas Nybegynder
07. juli 2010 - 17:06 #2
Hmm mener man kan med en Win2k/XP CD.

Ellers er #1 også et fortrinligt svar. :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. juli 2010 - 17:43 #3
Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2010 - 18:50 #4
Enig med #3. Jeg har lige prøvet om gratis versionen kunne klare det, og det gik fint og hurtigt. Nu står partitionen som fat32 i Paragon og Diskhåndtering, men som NTFS i Denne computer, Men det sidste kræver måske en genstart?
Avatar billede Selas Nybegynder
07. juli 2010 - 18:57 #5
#4 eller et tryk på F5 "opdater"  ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. juli 2010 - 19:46 #6
Jep  - F5 er noget hurtigere end genstart ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. juli 2010 - 19:47 #7
Men maskinen skal genstartes, for at Windows korrekt kan se filtypen, så det slipper man ikke for.
Avatar billede Xau Nybegynder
08. juli 2010 - 17:04 #8
Hej, tak for svar!

jeg fik den nemt formateret med Gparted.

Nu er problemet er min Playstation ikke kan finde harddisken når jeg sætter den i!?

Min PC læser nemt harddisken som nu er fat32, men min playstation reagerer slet ikke når jeg sætter den i?

Nogen råd?
15. juli 2010 - 13:02 #9
(Fortsætter -> http://www.eksperten.dk/spm/914055 ...)