Avatar billede budwieser Nybegynder
07. juli 2010 - 09:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke finde computer

Hej. Min gamle windows 2000 server er brudt sammen og jeg har en windows sbs 2008 klar.

Mit problem ligger i at den ikke kan finde nogle computer på netværket skønt der er nok at vælge i mellem.

Jeg kan godt se min nye server fra en Win 7 Computer hvis jeg søger efter den, men jeg kan ikke komme ind på den via \\ipadresse\. Hvis jeg går ind på XP'en så er den ikke til at finde både ved at søge og at skrive.

Der er en funktion hvor man kan tilføje computer ved at skrive:
http://connect/ men den finder ikke serveren og derfor heller ikke nogen side man kan connecte til.

Er der en hurtig og enkel løsning til hvordan mine computer på netværket kan oprette forbindelse til netværksdrevet?

P.S Jeg har to switche og en router, er der nogen forskel på hvordan de er koblet sammen, jeg har 8 computer på netværket?
Avatar billede ggxdg Nybegynder
07. juli 2010 - 13:15 #1
Sidder din server før eller efter routeren?

Den sidder jo nok efter, ellers ville der ikke være meget pointe i en router, men bliver lige nød til at spørge alligevel...

Ang. forbindelse mellem switche og routers.
Så længe der er et non-crossed patch kabel fra en almindelig port, til uplink på switchene, skulle det hele være sat rigtigt op.

f.eks
Router Port X    -> Switch #1 Uplink
Router Port Y    -> Switch #2 Uplink

eller
Router Port X    -> Switch #1 Uplink
Switch #1 Port Y -> Switch #2 Uplink

Hvis det er fejl i forbindelse på netværket, vil alle de andre computere garanteret også lide fejl.

Jeg vil skyde på det er fejl i router opsætning, eller din servers opsætning.

Skal din router tilføje IP-adresser ud fra MAC-adresser, i så fald er din nye server tilføjet (den er jo nok tilføjet et eller andet sted, eller kunne din win 7 ikke finde den).

Er diverse firewalls sat rigtigt op?

Er din server på den rigtige arbejdsgruppe?

Osv.

Jeg ved godt det er ret basale spørgsmål, men det jeg syntes også de fleste netværksfejl viser sig at være...
Avatar billede budwieser Nybegynder
08. juli 2010 - 08:15 #2
Jeg har fundet ud af at når jeg lader SBS 2008 konfigurere internet forbindelsen så siger den der opstår en fejl når den skal konfigurere routeren. Den beder mig om at gøre det manuelt og at jeg skal sørger for at følgende porte er åbne:

Kan blokeringen af en af disse porte være årsag til mit problem?

Og for at svare på spørgsmålene.

Serveren sidder efter routeren.
non-crossed patch ved jeg ikke helt hvad er ?

Den tidligere arbejdsgruppe hedder noget andet end den som er der nu. Kan det være grunden til at XP maskinerne ikke kan se den nye server når jeg søger efter computer på netværket?
Avatar billede budwieser Nybegynder
09. juli 2010 - 12:45 #3
Fandt en løsning