Avatar billede casper95 Nybegynder
05. juli 2010 - 23:28 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Passer denne oplader?

Hejsa.

Jeg har en Asus A6R laptop hvor oplader stikket er i stykker og kan ikke få det lavet.

Så skal have en ny, ville lige høre om I ved om denne lader er kompatibel? Der står Den passer til Asus A6, men den hedder jo A6R. Betyder det noget?

Billeder af pcen's model nr samt opladeren.
http://dl.dropbox.com/u/2582030/DSC02905.JPG
http://dl.dropbox.com/u/2582030/DSC02906.JPG

Og eller hvis I kan finde det billigere? Det skal dog være fra Danmark, men spørgsmålet er mest om denne oplader jeg har fundet passer? Har kontaktet deres kundeservice, men han kunne ikke rigtig svare mig. Så ved I om den passer?
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. juli 2010 - 23:51 #1
De ser ud til at være identiske samme spænding samme strømstyrke det eneste jeg ikke kan se på nr.2 er om stikket er ens du kan på den første se + i midten og - som den yderste hvis selve stikket har samme dimension så burde den virke.
Avatar billede casper95 Nybegynder
05. juli 2010 - 23:56 #2
Jamen det kan jeg desværre ikke se da jeg smed stikket væk. Er det et for stort sats hvis jeg køber den?
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. juli 2010 - 00:00 #3
Du kan jo altid købe et løst stik hvis det ikker passer og du kender en der kan lodde det på for dig.
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
06. juli 2010 - 00:01 #4
http://shop.notebookonline.dk/stroemforsyning/asus/a6r/model.aspx

Her har de stort set alt til diverse laptops, også til din!
Avatar billede casper95 Nybegynder
06. juli 2010 - 00:08 #5
Synes bare prisen er lidt pebret. Men det er denne jeg skal bruge: http://shop.notebookonline.dk/ces6/produkt.aspx?mid=74940

Og ved I om den har samme stik som den jeg skrev i første indlæg? For så er der vel ingen grund til at bruge 100 kr mere...
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. juli 2010 - 00:19 #6
Har du ikke mulighed for at spørge forhandleren om stikket passer? og hvis det gør ser jeg ingen problem Ps. læg mærke til at jeg kun skriver som kommentar det er dig der beder en om at lægge svar og bestemmer hvem der skal have point.
Avatar billede casper95 Nybegynder
06. juli 2010 - 00:23 #7
Jep det skal vi nok ordne.

Men jeg har spurgt forhandleren men siden der kun står A6 og ikke A6R kunne han ikke svare bedre end jeg. Men synes godt nok prisen er lidt pebret på den anden side der.

Ellers skal jeg så bare satse og købe den? Opladeren levere den rigtige mængde strøm men ved ikke om stikket passer?
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. juli 2010 - 00:33 #8
Jeg vil nødigt råde dig forkert men jeg har jo også loddekolbe og tin så hvis den ikke passede kunne jeg selv lodde et andet stik på så jeg havde købt den. det lyder jo til at han ikke har dem på lager ellers kunne han jo sammenligne stikkene.-
Avatar billede casper95 Nybegynder
06. juli 2010 - 00:37 #9
UPS! :D

Har da glemt at linke til opladeren. De billeder i det første indlæg er jo den der følger med.

Det er denne oplader jeg snakker om.
http://www.mytrendyphone.dk/shop/lader-adapter-kompatibel-10689p.html
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. juli 2010 - 00:43 #10
Mål på stikket er vist
Stikkets mål:
Ydre mål: 5,5 mm
Indre mål: 2,5 mm
så er der kun fat en skydelære og mål om det passer.
Avatar billede casper95 Nybegynder
06. juli 2010 - 00:46 #11
Så vil den oplader fra My Trendy Phone passe?
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. juli 2010 - 00:54 #12
Ja og hvis du kigger under information under de originale vil du se at de også har 2,5 mm inderben.
jeg går til sovstrup nu har været i haven hele dagen og trænger til hvile. :-)
Avatar billede casper95 Nybegynder
06. juli 2010 - 00:57 #13
Tak for hjælpen smider du et svar?
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. juli 2010 - 08:04 #14
Svar. :-)