Avatar billede TonnyKaagaard Nybegynder
05. juli 2010 - 22:17 Der er 6 kommentarer

Begrænset adgang, Via trådløst netværk

Hej, jer fra eksperten.

Jeg må nok hellere lige sige på forhånd, at jeg er ny på siden, og jeg ved ikke om jeg har lagt dette i den rigtige tråd.

Få ca. 4 måneder siden købte jeg en Hp - Touchsmart 22¨ hvor der er installeret Windows 7 (64bit) på. Jeg fik den godt nok brugt, men kun en uge gammel. Men da jeg skulle sætte den op til mit trådløse netværk, begyndte der at komme problemer, den sagde at der var begrænset adgang, men på en eller anden måde løste det sig selv, efter jeg havde rodet med det en times tid.

Så her i lørdags, købte jeg en ny trådløs adapter i stedet for den der sidder i, da den der allerede sidder i, kun kan klare en Maks hastighed på 100 kilobite p/s, eller hvad det hedder, og da vores net kunne hente ned med op til 3 Megabite p/s, synes jeg det var fortide at udnytte dette.

adapteren er en LevelOne 150 Mbps, købt i bilka, hvis det er til nogen hjælp.

jeg synes selv, jeg snart har prøvet alt, jeg har selv læst alle de tråde herinde, som omhandler næsten samme problem, men intet har virket!

det skal lige siges at jeg dog har forstand på computer, men når der snakkes om mac adr. og alt det der høre under det router halløj, så står jeg helt af. Så det kan godt være i skal skære det ud i pap for mig. . .

Ehm, jeg ved ikke lige hvad jeg mere skulle skrive, min hensigt var faktisk at få en dialog i gang, som gjorde vi kunne løse mit ellers så irriterende problem, som jeg synes det er.

Mvh Tonny Olsen!

Håber virkelig i kan komme med en løsning!
Avatar billede a62681 Nybegynder
05. juli 2010 - 22:59 #1
Allerførst, så tror jeg ikke det var nødvendigt at købe en nyt ekstern netkort. Iflg. de oplysninger jeg kan finde så sidder der allerede trådløs netkort i, der understøtter 802.11 b/g/n, hvor n er den nyeste standard.
Hvor ser du de 100kb/s du skriver? Er det når du downloader? Har du prøvet at køre en hastighedstest på maskinen? F.eks http://hastighedstest.tdc.dk/
Er der andre pc'er på dit net? Og er de på kabel eller trådløs? Er hastigheden ok på dem?
Avatar billede TonnyKaagaard Nybegynder
05. juli 2010 - 23:07 #2
ja, det stemmer med at der sidder et trådlåst netværkkort i :) de 100 kb/s tjekker jeg når jeg henter via. downloadmanager, der ligger den på omkring de 100. men jeg har ikke prøvet at køre en hastigheds test. men ja, vi har 3 bærbare på routeren i vores hjem, det er kun min stationær her, det driller med, det skal lige siges at jeg på en eller anden måde fik den nye adapter til at virke her i lørdags, men næste dag virkede det slet ikke. jeg brugte så også tid på det, om lørdagen, fordi det som sagt ikke virkede. alle vores computere køre trådløst, der ligger download hastigheden på 2,7 - 2,9 mbps. . Håber jeg svarede dig så du forstod det :)
Avatar billede a62681 Nybegynder
05. juli 2010 - 23:19 #3
Viser den så de ca 100 kb/s både på det indbyggede og det nye eksterne netkort? Er der dårligt signal fra routeren der hvor pc'en står? Kan du evt flytte routeren tættere på den stationære?
Avatar billede TonnyKaagaard Nybegynder
06. juli 2010 - 21:48 #4
det nye netværkskort er oppe på den maksimale hastighed, som der kan køres, ca. den samme hastighed som på min bærbar.
routeren står 3 meter fra min stationære, så signalet er ikke problemet, og jeg har haft flyttet routeren helt hen til, da jeg skulle se om den kunne køre net med kabel, og det kunne den godt :S

Men Er det noget i mine indstillinger jeg har sat forkert, eller hvad mener du/i der kan være galt ?
Avatar billede a62681 Nybegynder
06. juli 2010 - 23:01 #5
Jeg har vist tabt tråden lidt... Er din stationære nu ok med det nye netkort?
Avatar billede TonnyKaagaard Nybegynder
07. juli 2010 - 12:08 #6
Nej, den er ikke blevet ok, med det. Men jeg må bare søge videre, og se om jeg kan finde svaret et andet sted. Men tak for din tid.