Avatar billede tvc Seniormester
05. juli 2010 - 15:24 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hvilket mærke skal jeg vælge til (Bro Ethernet) "Powerline?

Hej

Jeg har en netværksprinter (med kabel) som jeg gerne vil have på mit WiFi netværk.

Jeg har set på en mængde produkter, men kan ikke finde ud af hvad der er godt og skidt.

Hvad siger I til disse:
- D-link Powerline,
- NETGEAR XEPSB103 Space-Saving Powerline Network Extender Kit,
- NETGEAR Powerline AV Ethernet kit XAVB101,
- ZyXEL PLA-401 v3 Twin Kit,
- Devolo MicroLink dLAN duo Starter Kit,
- Devolo dLAN 200 AVsmart+,
- Devolo dLan 200 AV Mini Network Kit,
- Devolo MicroLink dLAN Highspeed Ethernet II Network Kit
Avatar billede smartebenny Nybegynder
18. august 2010 - 10:33 #1
D-Link DHP-307AV eller DHP-P307AV
P står vist pass something. dvs. at du f.eks. kan sætte din lampe ind i adapteren så du ikke mister en strømstik.

D-Link kommer også med nogle adaptere som er wireless.
Avatar billede tvc Seniormester
22. august 2010 - 18:29 #2
Det må være den ny generation af D-link Powerline (DHP-P307AV). Har du selv prøvet dem og i givet fald hvad synes du om dem?

De adaptorer du omtaler D-link kommer med - hvad kan de?
Avatar billede kimtheman Novice
17. september 2010 - 16:42 #3
Den adapter smartebenny snakker om må være denne:

http://www.flickr.com/photos/dlinknordic/4555138428/

Den er trådløst med 11n.
(Hvis du f.eks. vil have trådløst bredt ud i kælderen)

Og på deres side her

http://www.dlink.dk/cs/Satellite?c=Press_C&childpagename=DLinkEurope-DK%2FDLPressRelease&cid=1197384786732&p=1197318959444&packedargs=locale%3D1195806935729&pagename=DLinkEurope-DK%2FDLWrapper

Skriver de:
Pris (inkl. moms) og tilgængelighed
DHP-306AV: DKK 369 (maj)
DHP-307AV: DKK 649 (maj)
DHP-P306AV:DKK 439 (juli)
DHP-P307AV: DKK 739 (juli)
DHP-W306AV: Pris ikke fastlagt (august)
Switch: Pris er ikke fastlagt (august)

Jeg er selv lige ved at købe mig DHP-P307AV

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4190194

Da jeg vil sende signalet igennem stikkontakt, så jeg kan få billede, film osv ud til mit Tv i stuen. Det skulle efter sigende godt kunne trække film igennem i HD.

Du kunne også nøjes med at købe sådan et par

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=DHP-307AV&pid=4174440

Den eneste forskel på DHP-307AV & DHP-P307AV skulle være at på DHP-P307AV kan du stadig bruge kontakten til lampe eller lign.
Avatar billede tvc Seniormester
02. oktober 2010 - 15:22 #4
Tak for jeres hjælp begge to.

Jeg har nu købt tre DHP-P307AV og det fungerer ok - dog ikke med fuld styrke endnu. Jeg har derfor aftalt med en elektrikker, at han får stikkontakten i kælderen sat på samme gruppe som stikkontakterne på 1. sal (så skulle der blive bedre signal mellem enhederne).

Vil også overveje at købe en af de nye trådløse DHP-W306AV når de kommer.

Hvis I begge lægger et svar - vil jeg dele de 200 point mellem jer.
Avatar billede kimtheman Novice
02. oktober 2010 - 16:32 #5
Hvor meget trækker du igennem Mbit/s?

Har selv købt D-Link DHP-P307AV og trækker ca. 145 Mbit/s, men det var da også med møg og besvær, ellers lå det omkring 99 Mbit/s i andre kontakter over et stræk på 10-15 meter.

Ja på DHP-W306AV er der lige lidt leveringstid på 1-2 uger
http://www.proconsult.dk/katalog/m_net/s_net-pl/netpl40/netdldhp-w306av.html
Avatar billede tvc Seniormester
03. oktober 2010 - 10:25 #6
Jeg har en 100 Mbit forbindelse og kan få 15 Mbit via trådløs router og kun 10 Mbit via DHP-P307AV.
Avatar billede kimtheman Novice
03. oktober 2010 - 11:35 #7
Hvordan måler du det?
Avatar billede tvc Seniormester
03. oktober 2010 - 12:12 #8
Det gør jeg ved hjælp af http://hastighedstest.tdc.dk/
Avatar billede kimtheman Novice
03. oktober 2010 - 15:46 #9
Men hvis du bruger det medfølgende program "D-Link Powerline AV Utility" fra D-link til din DHP-P307AV. Hvad skriver den så i forbindelses status ved "Link Rate (Mbps)"?
Avatar billede kimtheman Novice
03. oktober 2010 - 15:49 #10
Avatar billede tvc Seniormester
04. oktober 2010 - 10:12 #11
Efter at have læst på din sidste henvisning tror jeg at jeg har samme problem som ham - det er nok netkortet i min bærbar (vedrørende det trådløse) - har nemlig D-Link Wireless N Gigabit Router DIR-655.

Jeg har ikke testet med D-Link Powerline AV Utility, men vil prøve på et senere tidspunkt - nu får jeg lige flyttet strømmen - det er ikke det store - da kontakten i kælderen let kan flytte gruppe.

Tak for alt hjælpen! - Jeg kan ikke få lov til at give dig halvdelen - er det fordi vi mangler smartebenny?
Avatar billede kimtheman Novice
04. oktober 2010 - 15:12 #12
Ja det er det nok, så han må lige ligge et svar også.
Avatar billede tvc Seniormester
20. oktober 2010 - 11:51 #13
Jeg giver dig alle points nu - da smartebenny ikke ser ud til at komme så ofte på og jeg bliver rykket af Eksperten for at lukke spørgsmålet :-).

smartebenny - hvis du kommer på og vil have points må du sige til!

Tak for hjælpen!
Avatar billede kimtheman Novice
20. oktober 2010 - 12:10 #14
Bare okay. Hvor meget fik du dem op på så?
Avatar billede tvc Seniormester
22. oktober 2010 - 10:34 #15
Jeg har ikke fået dem til at virke helt endnu - elektrikkeren kommer først i næste uge. Skal nok følge op her under spørgsmålet - når det virker ;-)