Avatar billede jimboos Nybegynder
30. juni 2010 - 17:37 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Netværk virker kun "halvt" sønnen har været på spil

Jeg har fået mig noget af en opgave, som jeg håber der er nogle kloge hoveder herinde der kan hjælp mig med. Min bærbare pc laver numre med mig, efter at min søn har haft fingrene i den. Jeg kan simpelthen ikke komme på nettet med den.

Nu til det sjove... den logger på routeren(zyxel p-2602r) med det samme når jeg sætter kablet i, jeg har også prøvet uden kabel på min trådløse router d-link 655 og der sker nøjagtigt det samme, den logger på, men ingen ting sker der. Både internet explorer og firefox siger... ingen forbindelse.

Jeg har en stationer pc stående i stuen og en gammel bærbar jeg fandt frem, som begge går på nettet uden problemer, for at det ikke skal være løgn så sad jeg lige og rodede lidt rundt på den "dumme" bærbare og fandt nu lige ud af at jeg kan overføre filer fra den bærbare til den stationere uden problemer så noget er der da hul igennem til.
Jeg forestiller mig at der er blevet sat flueben i et eller andet, så den "bare" ikke kan få forbindelse til nettet, men jeg frygter det værste.
Please hjælp mig inden det hele ryger ud af vinduet :-(
Ps. Det er en xp maskine
Avatar billede vejmand Juniormester
30. juni 2010 - 17:52 #1
Lav en systemgendannelse fra før problemet opstod......

Start -> Alle programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Systemgendannelse -> Følg guiden
Avatar billede skau Nybegynder
30. juni 2010 - 18:13 #2
Check om din søn har sat fast ip adresse på dit trådløse netværkskort - hvis han har så skift den til "hent adresse automatisk"

Hvis han har opsat en ip udenfor det subnet din router kører på vil du godt nok se den er forbundet - men du kan ikke en sk..

Når du kører kablet bruger din computer en anden konfiguration end når du kører trådløst
Avatar billede jimboos Nybegynder
30. juni 2010 - 19:53 #3
Hej vejmand

Ja, se det var jo lige det der skulle til :-). Det skal lige siges at jeg som noget af det første prøvede at gendanne men det hjalp ikke på det tidspunkt. Prøvede igen tidligere idag men det hjalp heller ikke, så da jeg så dit svar tænkte jeg at det måtte briste eller bære, så jeg valgte det tidligste punkt jeg kunne vælge, for 14 dage siden (det her har kun stået på et par dage), men det var altså løsningen så nu har du gjort mig til en meget glad mand :-).
Og til skau... Tak for indsatsen ;-)
Avatar billede vejmand Juniormester
30. juni 2010 - 20:05 #4
Velbekomme, du lukker spørgsmålet ved at sætte flueben i "Accepter dette svar" ud for svaret her, og klikke på "Accepter svar og afgiv point" nederst.  :-)
Avatar billede a62681 Nybegynder
30. juni 2010 - 20:21 #5
Når problemet er løst så er det jo fint. Men syns nok det var en mere faglig korrekt fremgangsmåde at kontrollere netværksindstillingerne først som foreslået i #2 :)
Avatar billede vejmand Juniormester
30. juni 2010 - 20:36 #6
Når man får lavet ged i indstillingerne, mener jeg ikke der nogen letter måde at rette det på, end en systemgendannelse.

Men sådan er vi jo så forskellige, jeg prøver altid på ikke at gøre tingene mere besværlige end nødvendig.  :-)
Avatar billede skau Nybegynder
02. juli 2010 - 15:44 #7
Bare glad for at du har fået det til at virke - jeg jagter ikke point.
Jeg synes bare personligt at systemgendannelse er alt for risikabelt - jeg laver myriader af ting og kan ikke overskue om systemgendannelse vil påvirke andet end bare netværket.

desuden er systemgendannelse i mit hoved sidste udvej ;)
Avatar billede jimboos Nybegynder
02. juli 2010 - 21:53 #8
Det kan jeg kun give dig ret i skau, det skal kun bruges som sidste udvej, fordi.... Nu var jeg jo nødt til at gå 14 dage tilbage og nu virker min CA antivirus og spyware ikke, der er nogle filer den ikke kan finde, prøvede at afinstallere det og lur mig om ikke den skide forbindelse forsvandt igen HA HA. Nå, men systemgendannelse en gang til og nu køre den med forbindelse, men uden CA, så nu har jeg lige hentet microsoft security essentials og håber på at den er god nok.
Avatar billede vejmand Juniormester
02. juli 2010 - 22:45 #9
En systemgendannelse kan altid fortrydes, og så er du tilbage hvor du var før......
Avatar billede a62681 Nybegynder
04. juli 2010 - 22:46 #10
Igen. Problemet blev løst og det er fint.
Men, sitet hedder eksperten.dk og der er mere ekspert over det hvis man havde kontrolleret netværks indstillinger først :)