Avatar billede AagaardLasse Nybegynder
24. juni 2010 - 14:02 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Fyldt D: drev (HP recovery)

Hej Alle eksperter!
Jeg har et problem! Dette er, at mit D drev (HP recovery drevet) er fyldt. Derfor kan min computer ikke længere lave automatiske opdateringspunkter mere :(
Men hvad kan jeg gøre ved dette? Jeg tør ikke selv bare slette noget fra D drevet.
Ud af 149 GB er der kun 10,3 MB ledigt.

Jeg kører windows 7 og computeren er en Compaq, vil meget gerne høre fra nogle som kan hjælpe mig!!!
På forhånd rigtig mange tak!

- Lasse Aagaard-Møller
Avatar billede milter Ekspert
24. juni 2010 - 15:17 #1
24. juni 2010 - 15:48 #2
Velkommen til E. ...
http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/ (Specielt punktet [Register]...)
http://www.ccleaner.com/download/builds/downloading-slim
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.

http://www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763

---

CCleaner -> Værktøjer -> Systemgendanelse...
Der kan du fjene Systemgendanelsespunkter valgfrit...

(Men har mistanke til at det er ikke det der fylder...)
Avatar billede Jensen DK Novice
25. juni 2010 - 07:23 #3
Der må da være noget galt når du får fyldt  (HP recovery drevet)op der lægges normalt ikke noget ind på det.
Avatar billede AagaardLasse Nybegynder
27. juni 2010 - 11:24 #4
Sibidor : Præcis, det vil jeg jo også mene, men hvorfor?

Karise : Forstår ikke fuldstændigt din guide :D Men den kommentar du senere knytter har jeg også lavet. Jeg har kun ladet ét gendannelsespunkt være tilbage :S Det kan ikke rigtigt være det så :(
27. juni 2010 - 12:53 #5
Mappen til Systemgendannelsespunkter (skjult/system) ligger altid på Styresystemdrevet; typisk C:
Avatar billede Jensen DK Novice
27. juni 2010 - 13:41 #6
Har du et styresystem på C: drevet, og et andet på D:drevet, en recovery drev er aldrig på mere end ca. 20 GB så dit på 149GB kan ikke være et recovery drev, det må være selve styresystemet Windows7.
Recovery drevet er som regl på en skjult patition som kun kan ses i disk håndtering.
Avatar billede AagaardLasse Nybegynder
27. juni 2010 - 16:22 #7
Hmm, okay.
Silbidor : hvordan kan jeg tjekke om det er dette som er gældende?

Karise : Du siger, at du ikke kan tro at det er dette som kan være synderen, men hvad kan det så være?
Jeg har jo en masse dokumenter inde i dette drev også, så der kan muligvis være noget om det med at win7 kan ligge på dette drev, men det burde da stadig ikke blive fyldt ? :S
27. juni 2010 - 18:22 #8
Hvis du 'manuelt ' kigger på D: ? Hvad ligger der så ?
(Evt. aktivér visning af skjulte/system mapper/filer ...)
Avatar billede milter Ekspert
27. juni 2010 - 21:10 #9
AagaardLasse.

Hvad har du prøvet indtil nu?

Silbidor og karise_larry er inde på noget, og jeg har på fornemmelsen, at du måske blander tre forskellige ting sammen.

1: "Windows gendannelsespunkter". Her er Microsofta egen forklaring:

"Systemgendannelse påvirker Windows-systemfiler, programmer og indstillinger i registreringsdatabasen. Systemgendannelse kan også foretage ændringer af scripts, batchfiler og andre typer eksekverbare filer på computeren."

Da den slags normalt altid findes på det drev, hvor styresystemet ligger (dvs. C, medmindre styresystemet er lagt et andet sted) burde det ikke påvirke dit D-drev. Hvis ikke du ved installeringen selv beder om at få lagt styresystemet et andet sted end C, vil det altid ligge her.

2: "HPs Windows Recovery eller genoprettelse."

Her drejer det sig om at genoprette Windows til opsætningen, som den så ud, lige efter du har installeret styresystemet. Den vil ligge på en beskyttet partition, som du ikke kan få adgang til, og som kun ligger der for at give dig mulighed for at gendanne Windows i sin jomfruelige tilstand, før du begynder at tilføje programmer og drivere til hardware, som ikke hører til den købte computer. Den kan du ikke røre, og den vil kun fylde nogle få GB.

3: Back up af billeder, mail, musik, tekstdokumenter, video og andre former for dokumenter, som du lægger på computeren. Placeringen af dem vil afhænge af, hvor du selv eller Windows har besluttet at lægge dem.

Prøv at følge instruktionerne i linket i mit indlæg 24. juni 2010 kl. 15:17:03. Kig så på resultatet og kom tilbage. Så kan vi måske gå videre derfra.
Avatar billede AagaardLasse Nybegynder
28. juni 2010 - 11:05 #10
Karise :
Der ligger en fil som hedder : LasseAagaard-PC, noget med en sikkerhedskopi fil, så ligger der en mappe som hedder brugerdata, hvor, som henviser til mine mapper med musik, billeder og dokumenter.
Så er der en mappe som hedder Temp. Heri ligger kun en error.avs
Der ligger en mappe som hedder WindowsImageBackup, som også kræver administrater godkendelse for at åbne (den kommer altså op med en kommando om man vil fortsætte).
Sidst men ikke mindst ligger den en masse eula og install filer + nogle enkelte andre udenfor en bestemt mappe, blot i D: drevet.
Avatar billede AagaardLasse Nybegynder
28. juni 2010 - 11:09 #11
milter : jeg vil forsøge at følge dine instruktioner :) jeg skriver hvad jeg finder ud af :)
Avatar billede AagaardLasse Nybegynder
28. juni 2010 - 11:11 #12
jeg har selv prøvet at slette ALLE på nær det seneste genoprettelsespunkt, men lige lidt hjælper det :(
Som du også beskrev det, er det ikke disse som fylder for færgeligt meget
Avatar billede milter Ekspert
28. juni 2010 - 11:27 #13
Hvor meget plads er der afsat til genoprettelsespunkter? Prøv at læse om det her:

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/Back-up-and-restore-frequently-asked-questions#
Avatar billede AagaardLasse Nybegynder
29. juni 2010 - 08:35 #14
hmm, ja er kan jeg godt se at der står 200 GB. Det er måske problemet når blot jeg har 2 harddiske på 149 GB hver :(
Avatar billede Jensen DK Novice
29. juni 2010 - 13:57 #15
Du behøver ca. 1GB til genoprettelses punkter, jeg bruger i XP 700MB og det fungerer.
Avatar billede milter Ekspert
29. juni 2010 - 22:23 #16
@Lasse Aagaard-Møller.

Og nu glæder vi os alle til at finde ud af, om du har opdaget, hvordan dine GB's er blevet misbrugt?  :-)
Avatar billede AagaardLasse Nybegynder
06. juli 2010 - 12:41 #17
Milter:
Hvordan skal jeg finde ud af det ? :D
Avatar billede milter Ekspert
06. juli 2010 - 12:52 #18
#17.

Ved at følge de råd og links, vi har givet dig. Når det er gjort, kan du fortælle os, om du har fået mere fri plads på din harddisk :-)
Avatar billede AagaardLasse Nybegynder
06. juli 2010 - 12:58 #19
Jeg forstår ikke hvad i vil have mig til. Jeg er åbenbart ikke ekspert nok til det. Jeg lukker denne tråd.