Avatar billede chris0905 Nybegynder
23. juni 2010 - 15:00 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Pris???

Hej Eksperter!

Jeg er ved at lave en hjemmeside, hvor jeg skal bruge et modul som jeg ikke selv kan lave...

Det er lidt lige som en webshop, jeg kalder det en brugtbørs (lige som dba.dk);
- Man skal kunne se hvad der er til salg
- Man skal kunne oprette varer selv m billede

Er der nogen der kunne det, OG FØR I GÅR I GANG, hvad koster sådan noget???

Mvh.

Christoffer
Avatar billede claes57 Ekspert
23. juni 2010 - 15:19 #1
du skal starte med at hente wordpress og et passende shop og betalingsmodul. Fx quick-shop og Paypal til betaling.
Så er det kun at gå koden igenne for at oversætte det til dansk, som ikke er det i forvejen, samt sætte det op.
Det er gratis at bruge - men der er (sp vidt jeg husker) en afgift til paypal for håndtering af betalinger.
Hvis du henter (også gratis) xampp, så kan du teste det hele hjemme på din egen pc før du går i luften med sitet.
Avatar billede chris0905 Nybegynder
23. juni 2010 - 15:22 #2
Og der kan brugere selv oprette varer???
Avatar billede chris0905 Nybegynder
23. juni 2010 - 15:23 #3
- Skal det være wordpress blog el. wordpress MU????
Avatar billede claes57 Ekspert
23. juni 2010 - 15:25 #4
det står sikkert i beskrivelsen.
men der er en demo på http://wordpress.zackdesign.biz/
(menupunkt #3 fra venstre i toppen)
Avatar billede chris0905 Nybegynder
23. juni 2010 - 15:32 #5
Så vidt jeg kan se der skal man donere...
Avatar billede claes57 Ekspert
23. juni 2010 - 15:53 #6
MU versionen er Multi-User - typisk kan hver bruger lave sit eget wp-system. Tror ikke, der er brugbart. Du skal vel have en markedsplads, og der have varer evt i kategorier.
Problemet ligger nok i, at en bruger ikke må have adgang til andres varer (andet end at købe dem), samt at varer, der har lager på 0 skal slettes/markeres udsolgt.
Avatar billede chris0905 Nybegynder
23. juni 2010 - 16:20 #7
Jeg forstår ikke helt...

Jeg skal installere WordPress, men du ved ikke hvilken version...

Og en helt anden ting, hvor kan man downloade quick-shop???
Avatar billede claes57 Ekspert
23. juni 2010 - 18:07 #8
ok - du skal ikke hente MU-versionen.
Hent xampp på http://www.apachefriends.org/en/xampp-windows.html
Hent Wordpress på http://da.wordpress.org/
Hent Quick-shop på http://wordpress.org/extend/plugins/quick-shop/installation/
Avatar billede claes57 Ekspert
23. juni 2010 - 18:08 #9
ok 'donere' er frivilligt - giv fx 1% af din omsætning 1. år.
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2010 - 12:13 #10
Hej Christoffer,

Nu ved jeg ikke hvordan du har lavet resten af hjemmesiden. Hvis denne ikke er bygget op i wordpress (WP), vil det enten være en fordel at få dette sat op i WP, eller helt at undlade brugen WP.

Hvis du endnu ikke har fået udviklet modulet, giver jeg gerne en god pris. Du er velkommen til at sende mig en mail på mads@iphp.dk hvis det har interesse. Gerne uddyb lidt omkring hvordan og hvor meget du allerede har udviklede.

Mvh
Mads
Avatar billede chris0905 Nybegynder
14. oktober 2010 - 16:09 #11
spm lukket, jeg fandt en løsning selv, men tak for hjælpen, specielt Mads, der kom med en attraktiv pris, men blev for dyr for min bestyrrelse.