Avatar billede Vinteferie Nybegynder
17. juni 2010 - 22:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problem med at kommer på IE i London

Min søster er lige rejst til London og kan ikke komme på nettet med sin bærbar, som hun har taget med hjemmefra..

Når hun åbner IE får hun følgende fejlmeddelelse (så godt som hun nu kunne beskrive den)

[QUOTE]

OK. Altså nede i det der panel (rettet: processlinjen) siger den at der er forbindelse (lokalt og internet) og det er der også for jeg kan godt bruge skype, jeg kan bare ikke åbne nternettet

fejlmeddelelsen:

"Internet explorer kan ikke vise websiden.

¨

Prøv at

Diagnose af forbindelsesproblemer

> flere oplysninger"

Når jeg trykker på diagnose afd forbindelsesproblemner siger den

"Windiws kan ikke finde værtsnavnet www.google.dk ved hjælp af DNS.

DNS-severen er muligvis nede.

>Der blev fundet et problem som ikke kan løses automatisk.

KOntakt din internetudbyder eller netværksadministrator for at få hjælp, eller klik her fopr at få oplysninger om, hvad du kan gøreor at forsøge at løse problemet. "

Hvis man trykker på det sidste kommer der en boks op hvor der står:

"Fejlfionding i forbindelse med problemer med netværks- og internetforbindelse

Fejlfinding i forbindelsesproblemer kan være en udfordring, fordi der kan være såp mange forskellige årsager. Prøv først følgende trin:

Klik her for at åbne Netværksdiagnosticering

Sørg for, at alle ledninger er forbundne...... bla bla bla

Hvis du forsøger at oprette forbindelse med en anden computer.... bla bla bla

Hvis problemet er startet efter du har installeret ny software, sakal du kontrollere sikkerheds forbindelserne for at se,om de er ændret

> klik her for ast åbne netværksforbindelser. Højreklik på forbindelsen, og klik derefter på Egenskaber. Hvis du bliver bedt om at give en administratoradgangskode eller bekræftelse skal du indtaske adgangskode eller bekræftelse

hvis disse trin ikke løser problemet, skal du se efter et specifikt problem på følgende liste;

Jeg kan ikke oprette forbindelse til internettet via en bredbånds DSL-forbindelse eller en kabelforbindelse

J eg kan ikke oprette forbindelse til internettet via en opkaldsforbindelse, eller min forbindelse er afbrudt.

Jeg kan ikke oprette forbindelse til mit hjemmenetværk

Jeg kan ikke oprette firbindelse til andre vcomputere på mit hjemmenetværk

JEg kan oikke oprette forbindelse til netværket på min arbejdsplads hjemmefra (eller fra en anden placering)

Når jeg prøver at tilslutte med en VPN-forbindelse, modtager jeg meddelelse om, at "Den lokale vomputer understøtter ikke kryptering". Meddelelsen har fejlkode 741.

Jeg kan ikke finde advancerede oplysninger om netværk og internetforbindelser.

Jeg ved ikke, hvordan man konfigurerer en indgående forbindelse.

Hvis jeg så klikker på "Klik her for at åbnet Netværksdiagnosticering popper der en ny boks op:

"Der er muligvis opstået et problem med konfigurationen af DNA-serveren (DOmain Name Server)

Windows kunne ikke finde den kendte vært www.microsoft.com ved hjælp af DNS. Serveren er muligvis nede.

[/QUOTE]

Jeg havde ikke rigtig nogen idé om hvad fejlen kunne være.. Men jeg fik hende til at gennemgå -opendns- guiden på en anden pc og så skifte sin DNS til det hun fik at vide..

Men den vil slet ikke godtage den nye DNS hun prøver at indsætte...

Kan heller ikke forestille mig det er det der er problemet..

Hun kan ikke komme på bl.a. sin netbank, hvilket er lidt af et problem.. Håber i kan hjælpe :)

-Daniel
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
17. juni 2010 - 22:43 #1
brug dynamisk ip (dhcp) fordi i ikke har styr på det i laver.

Fast ip eller dns skal passe overens med kongigurationen på det netværk hun er
18. juni 2010 - 06:23 #2
Enig med ovenstående...

Forsøger du/I at bruge en form for FAST IP ? Eller noget "opendns" 'halløj' ?
Sæt netværks-konfigurationen til dynamisk IP (DHCP), og se hvad der sker ...

---

PS: Forsigtig bemærkning - du får flere indlæg hvis du pænt følger op på dine tidligere spørgsmål ->
http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/Vinteferie (Dem der ikke er grønne)
http://www.eksperten.dk/faq#faq-8-5
Avatar billede Vinteferie Nybegynder
18. juni 2010 - 09:39 #3
Jeg skal forklare min søster i London, hvad hun skal gøre og det tror jeg ikke jeg kan :D.. hehe.. hvordan sætter jeg hendes netværk til dynamisk ip?!..

Vi bruger ikke FAST IP hvad det så end er, og heller ikke OpenDNS. Det var noget vi prøvede for at se om det kunne løse problemet.

Tak for bemærkningen så, havde ikke lagt mærke til jeg var så uhøflig ;)
Avatar billede Vinteferie Nybegynder
18. juni 2010 - 12:13 #4
Nu har jeg så læst om det og ved hvad de er. Efter vi pillede ved DNS instillingerne har vi sat det tilbage til standard. Så ip'en er dynamisk og dns' er vel også dynamisk (begge er sat til "find automatisk ny ip/Dns").

Men problemet er der stadig...?
Avatar billede Vinteferie Nybegynder
20. august 2010 - 21:20 #5
Skriv et svar jonah eller karisse, så accepterer jeg, tråden er løst.
21. august 2010 - 00:20 #6
Ping...
(Det var så et [svar]...)
Avatar billede Vinteferie Nybegynder
24. august 2010 - 16:32 #7
Forresten så var problemet at på en eller anden måde havde havde Internet Protokol IPv4 fået slået sig selv til, mens IPv6 jo har overtaget for 4'eren.. Så de kørte begge samtidig.