Avatar billede peterpeter Seniormester
15. juni 2010 - 22:59 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Kontakt til SATA Harddisk er væk - Hvordan får jeg den tilbage 200

Kære alle

Min computer er gået ned !!!
Jeg har mistanke om, at det evt. kan være noget virus eller lignende ;-(

Jeg har været i kontakt med eksperterne fra spywarefri.dk og de (guru'en: Fromsej) har faktisk henvist mig til eksperten.dk, for at søge hjælp !!

Se venligst hele min spændende korrespondance med dem på dette link: http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/77912/P0/

Problemet lige nu er, at bios OVERHOVEDET IKKE har registreret nogen harddisk ???

- Så det første spørgsmål i dette forum må være: Hvad skal jeg gøre i bios (eller andre steder) - så computeren overhovedet kan se harddisken ???

Som nævnt i mit tidligere indlæg, er dette et KÆMPE problem for mig og min familie - Jeg ANER ikke hvad jeg skal gøre og håber, der er nogen med en god idé...
Jeg er meget taknemmelig og I må endelig sige til, hvis der skal andre oplysninger frem !

Håber virkelig på hjælp ;-)

Med Venlig Hilsen

Peter
Avatar billede KlamHuggeren Nybegynder
15. juni 2010 - 23:16 #1
Er det en bærbar eller stationær

Har ikke lige fået læst din "korrespondance" (:
Avatar billede peterpeter Seniormester
15. juni 2010 - 23:22 #2
Hej Hej

Tak for dit hurtige svar...

Det er en stationær med følgende hardware:

Intel Dual Core E5200 2.50GHz 2MB S-775
ECS G31T-M S-775
4GB DDR2 PC6400 800MHz 1. Part (2x2GB)
500GB Samsung 7200rpm 16MB SATA2
GMC R2-Toast Sort u/PSU
80mm Standard Køler 25dB
500W Inter-Tech SL-500 120mm
Standard Køler
22x LG DVD/RW DL Sort SATA
+ mit eget pci express grafikkort

Kan du bruge det til noget ???

På forhånd tak

/Peter
Avatar billede hjolsen Ekspert
15. juni 2010 - 23:24 #3
Hvis du lige nu trykker F11 bliver din HD så vist på listen ?
Avatar billede peterpeter Seniormester
15. juni 2010 - 23:27 #4
Nej - Den er væk, når jeg er inde i bios samt alle andre steder !!

Det er meget weird ! (men et kæmpe problem...)

/Peter
Avatar billede hjolsen Ekspert
15. juni 2010 - 23:34 #5
Har du prøvet at afmontere  og gen montere alle kabler til harddisken  - i begge ender ? Kan du "se/mærke" om harddisken kører ?
Avatar billede peterpeter Seniormester
15. juni 2010 - 23:39 #6
Hej

Ja, jeg har prøvet at pille alle kabler af og sat på igen...

Har lige tændt den - kan overhovedet ikke høre HD og jeg tror altså heller ikke, at den kører !! (har lige prøvet at mærke efter...)

Hmm... for pokker da ;-(

..og TAK for jeres hjælpsomhed - Håber I har flere gode bud !!

/Peter
Avatar billede hjolsen Ekspert
15. juni 2010 - 23:43 #7
- det lyder ikke godt -...
Prøv evt at sætte HD i en extern boks  (USB ) -
Prøv en anden PSU.
Avatar billede peterpeter Seniormester
15. juni 2010 - 23:50 #8
Ja, det er også min konklusion....

Jeg må pille HD ud og teste i en anden maskine !! - Har bare ikke nogen der lige bruger SATA stik...

Men for pokker da - Jeg har intet gjort !! (intet fysisk) overhovedet - og nu er den bare væk !!!

For pokker da - og alt muligt arbejde jeg har gang i ligger på den...

Hmmm.....

Foreløbig tak for hjælpen - sig endelig til hvis I bare den mindste idé til hvad jeg ellers kan gøre !!

Tak
Avatar billede peterpeter Seniormester
16. juni 2010 - 00:49 #9
Okay - ny status:

Jeg har nu haft en anden SATA harddisk + det eksisterende SATA DVD-drev.

Disse tre (2 HD + DVD) enheder har jeg nu flyttet rundt på kryds og tværs i computeren - alle kombinationer er prøvet !!!

Status er, at min vigtige harddisk (den jeg ikke kan leve uden):
- Den får strøm (jeg registrerer den bliver varm)
- Den snurrer (jeg syntes jeg kan mærke med fingrene, at den snurrer)

Men den registreres ingen steder (bios, opstart, windows etc.)

Altså - Harddisken er i stykker !!

Hvad så - Jeg skal have den ordnet ! - Men nu er problemet jo ikke Software, men Hardware !!

Hvem skal jeg gå til, for at få ordnet det problem ??

Er der også eksperter på nettet, der kan klare sådanne problemer ?? - Personligt har jeg skilt meget ad, men aldrig en HD !!!

Nogen der kan hjælpe ??  Hvad ville I gøre ??

På forhånd tak for jeres hjælp....

/Peter
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2010 - 06:30 #10
Prognosen lyder dårlig, rigtig dårlig, men hvis du som minimum vil ofre forsendelses-omkostningerne vil jeg gerne se om jeg kan hjælpe http://www.helgec.dk/diskrecovery.html
16. juni 2010 - 06:31 #11
Set i anden tråd ->
http://www.diskhelp.dk/
Avatar billede peterpeter Seniormester
16. juni 2010 - 09:00 #12
Til Helge:
Tak for dit forslag, men min disk er jo ikke synlig i hverken diskhåndtering eller bios !!! - Så jeg kan ikke rigtig leve op til forudsætningerne...

Ref:
Jeg tilbyder under visse forudsætninger at gendanne dine data, forudsætningerne er, at disken ikke er fysisk defekt og at disken er synlig i DISKHÅNDTERING og / eller i BIOS.
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2010 - 09:10 #13
Det har jeg bemærket, jeg har måske lidt mere rutine i at bruge forskellige julelege, men valget er dit og som skrevet så er prognosen rigtig dårlig
Avatar billede peterpeter Seniormester
16. juni 2010 - 09:23 #14
Hej Helge

Mange tak for din hjælp ;-)

Lidt godt nyt:
Jeg har lige fundet ud af, at jeg har købt HD i oktober 2008 hos Føniks Computer !!

Det vil sige, der jo stadig er garanti !!!

Juhuu... Hvad mon så er det bedste  at gøre ???
Er prof. reparationsværksted eller hos Føniks computer ???

Jeg vil jo bare ikke miste mine data, og det gør jeg jo nok, hvis det blot er leverandøren der får den tilbage ;-)
16. juni 2010 - 11:46 #15
... hos leverandøren får du bare en ny HD. Og den syge HD bliver opraderet til HardwareKast stævne *S* ...

Forhør dig hos nævnte http://www.diskhelp.dk/ ?
Avatar billede peterpeter Seniormester
16. juni 2010 - 12:47 #16
Jeps.. Har fået bekræftet, at jeg bare kan få en ny !!
- Men det vil jeg ikke !!

;-)

Jeg orienterer mig hos nogle forskellige recovery firma'er... Måske kan det lade sig gøre, at det er garantien der dækker udgifterne ??
Avatar billede valbyly Nybegynder
16. juni 2010 - 12:51 #17
Nu skriver du jo ikke om en anden HDD kan køre i den computer, kan den det? Hvis du ikke ved det, har du sådan set selv givet svaret.
"Jeg må pille HD ud og teste i en anden maskine !!"
Du har åbenbart en anden computer, som du nu skriver fra. Sæt den omtalte HDD til den anden computer med et Sandberg All-in-one, og test den der. http://www.sandberg.dk/product.aspx?id=133-43
Avatar billede peterpeter Seniormester
16. juni 2010 - 13:12 #18
Hej V.

Tak for opmærksomheden...

Jeg har testet en anden SATA HD i min computer, og der virkede alting...
Min plan er, udover ovennævnte, at jeg i eftermiddag prøver at sætte min "ødelagte" HD i en anden computer, som kan håndtere SATA harddiske !!! - Det er vel i princippet det samme, som at prøve med Sandberg sættet - ikk ?
Avatar billede valbyly Nybegynder
16. juni 2010 - 13:17 #19
At teste direkte fra bundkortet er absolut det bedste, så når du kan det så gør det endelig.
08. oktober 2010 - 19:01 #20
(Hvad endte denne - og alle dine andre tråde - med ?)
Avatar billede peterpeter Seniormester
09. november 2010 - 15:00 #21
Tjjaa..... Jeg er sq gået i stå - beklager.

Dem der ønsker point bedes ligge et svar, så jeg ikke får problemer med "net politiet" ;-)

Fortsat god dag alle sammen
09. november 2010 - 18:30 #22
Ping...

(Dette er så et [svar]...)