Avatar billede lineriber Praktikant
13. juni 2010 - 17:18 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Signatstyrke-ikonet for den trådløse forbindelsen er forsvundet

Hejsa

Jeg har en Lenovo 3000V100 med Windows XP Professionel.

Jeg er på et tidspunkt kommet til at fjerne et ikon fra den højre værktøjslinien i windows (den nede ved uret).
Det er det ikon der ligner et "søjlediagram", som viser signalstyrken for den trådløse netværksomforbindelse. Hvis man trykkede på den, kunne man få vist signalstyrkerne for forskellige netværk, og tænde/slukke radioforbindelsen.

Nogen der ved hvordan jeg får den frem igen?

mvh
Line
Avatar billede riversen Nybegynder
13. juni 2010 - 17:44 #1
det er ikke en indbygget xp ting, så mon ikke du kan finde noget under kontrolpanelet for den software der findes til dit netkort.
Avatar billede lineriber Praktikant
13. juni 2010 - 18:05 #2
Kan du ikke lige specificere lidt mere: skal jeg gå ind i windows kontrolpanelet? Og hvad skal jeg så gå ind under?
Avatar billede store-morten Ekspert
13. juni 2010 - 18:22 #3
Prøv:
Start -->
Indstillinger -->
Netværksforbindelser.

Højreklik på "Trådløs netværksforbindelse"
På fanebladet Generelt, sæt flueben i 'Vis ikon på proceslinjen....'

Så får XP ikon
Avatar billede riversen Nybegynder
13. juni 2010 - 18:41 #4
#3: Men ikke et ikon der viser signalstyrke så vidt jeg husker.

#2: Jeg ved det ikke præcist, men mon ikke det er et intel netkort der sidder i, så du skal kigger efter intel/wireless/network eller noget i den stil.
Avatar billede store-morten Ekspert
13. juni 2010 - 20:00 #5
#4: Jo, hvis jeg fører musen hen over mit ikon, vises: Navn, Hastighed, Signalstyrke og Status. :-)
Avatar billede riversen Nybegynder
13. juni 2010 - 20:59 #6
#5: Nåja, det er rigtigt. Men spørger skrev et ikon der ligner et søglediagram, men det kan selvfølgelig være det er det alligevel.
Avatar billede store-morten Ekspert
13. juni 2010 - 21:10 #7
#6: Derfor lagt som en kommentar.

Og mit netkorts "progam' ligger ikke i kontrol panelet?
Men kan findes i Start --> Programmer --> Intel PROset Wireless --> WiFi Connection Utility.

Men det er jo forskelligt hvad man har.
Avatar billede lineriber Praktikant
14. juni 2010 - 13:44 #8
Jeg kan overhoved ikke finde mit program til mit netkort.
hverken i Start --> Programmer eller i kontrolpanelet.

Kan det tænkes at der ikke decideret er et program installeret, og at det netop er det jeg mangler?
Avatar billede lineriber Praktikant
14. juni 2010 - 15:18 #9
Jeg tror også at jeg har nogle problemer med at mine trådløse netværksforbindelser ikke bliver administreret i windows, men istedet gennem Lenovo's "program "Acces Connections".

Lige meget hvormange gang jeg tilvælger "Brug windows til at konfigurere det trådløse netværk", så slår det ikke igennem, for næste gang jeg går ind i indstillingen, er det tilvalg forsvundet igen!
Avatar billede store-morten Ekspert
14. juni 2010 - 23:23 #10
#9: Lenovo's "program "Acces Connections".

Er det ikke netop netværks programmet?
Er der ikke et sted i indstillinger du kan sætte flueben i 'Vis ikon på proceslinjen....
Avatar billede store-morten Ekspert
14. juni 2010 - 23:48 #11
Access Connections 5.2
til Windows XP:
Brugervejledning

http://download.lenovo.com/ibmdl/pub/pc/pccbbs/mobiles_pdf/c79taac52dk.pdf
Avatar billede lineriber Praktikant
15. juni 2010 - 20:32 #12
SUPER - tak store-morten, så fandt jeg hvor jeg skulle tilvælge at få det "trådløse statusikon" frem :-)

Tak for hjælpen, smider du lige et svar store-morten?
Avatar billede store-morten Ekspert
15. juni 2010 - 20:51 #13
Velbekomme :-)