Avatar billede journeyman Nybegynder
08. juni 2010 - 09:28 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får jeg et gammelt (32 bit) spil til at installere på min Win7 64 bit?

Jeg har et gammelt kortspil (40 Thieves), som jeg har spillet på min gamle XP-maskine. Når jeg forsøger at installere spillet på min nye WIN 7 - 64 bit maskine får jeg en meddelelse om at programmet ikke kan installeres.

Hvad kan jeg gøre for at få det til at virke?

På forhånd tak.
Avatar billede haverslev Novice
08. juni 2010 - 09:49 #1
Tag et kig på Virtuel Pc, såfremt du kører med enten, Windows 7 Professional, Windows 7 Enterprise eller Windows 7 Ultimate.
Virtual PC understøtter også andre versioner af Windows, men her kræves det at du selv har en install disk eller iso image.

http://www.windows7guide.dk/tips-a-tricks/41-tips-a-tricks/241-windows-7-virtual-windows-xp-mode
Avatar billede journeyman Nybegynder
08. juni 2010 - 10:13 #2
Jeg kører desværre "kun" Home Premium versionen, så jeg kan ikke bruge Virtual PC.
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. juni 2010 - 10:19 #3
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. juni 2010 - 10:23 #4
unskyld jeg tror ikke den kører på home jeg syntes den er ret sløv men fin til gamle regnskabs programmer og andre aplikationer.
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. juni 2010 - 10:29 #5
Prøv at højre klikke på setup "install"ikonet gå i egenskaber tryk compabilitet kør som XP sp2 der udover sæt flueben forneden i kør som administrator tryk anvend ok og prøv så.
Avatar billede journeyman Nybegynder
08. juni 2010 - 11:34 #6
Hej poko1

Jeg kan først prøve dit løsningsforslag i aften, da jeg ikke sidder ved computeren lige nu.
Avatar billede journeyman Nybegynder
08. juni 2010 - 16:56 #7
Har prøvet dit forslag poko1; men får stadigvæk denne meddelelse:

Versionen af denne fil er ikke kompatibel med den version af Windows, du kører.....

Andre forslag?
Avatar billede Vandreren Novice
09. juni 2010 - 11:49 #8
Installer XP 32bit i VirtualBox (freely available as Open Source Software).

http://www.virtualbox.org/
http://www.filehippo.com/download_virtualbox/
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. juni 2010 - 13:45 #9
Vandreren #8 det forslag var jeg også inde #3 på men ifølge MS kan det kun køre på professionel og ultimate
Avatar billede Vandreren Novice
09. juni 2010 - 14:03 #10
Hej poko1 :)

Jeg kan ikke se, at du har foreslået VirtualBox (Sun/Oracle, Open Source), men derimod kan jeg se at du har foreslået Virtual PC (MS) - og det var endda en gentagelse af #1.
Avatar billede journeyman Nybegynder
09. juni 2010 - 21:22 #11
Jeg har tidligere haft VirtualBox installeret på en PC.

Det virkede fint; men jeg havde store problemer med at slippe af med VirtualBox, da jeg ville afinstallere det.

Det lader til, at den eneste løsning på mit problem er, at køre en "virtuel XP". Det synes jeg nok er lige i overkanten, da det er det eneste program jeg har haft problemer med.

Til Vandreren:
Smid et svar, så får du points, da jeg ikke kan bruge Virtual PC.

Tusind tak.....
Avatar billede Vandreren Novice
09. juni 2010 - 21:36 #12
Var dit problem, at du manglede den originale msi-installeringsfil? For det har jeg selv oplevet flere gange, både med VirtualBox, OpenOffice og andre programmer. Det nemmeste er så at finde den gamle version et sted på nettet og bruge den til at afinstallere.

Et geni har lavet en uofficiel portable-installer til VirtualBox. Du kan prøve om den vil virke for dig; for så er VirtualBox i hvert fald nem nok at slippe af med: Slet mappen.
http://www.vbox.me/

Eneste ulempe er, at Portable VirtualBox kræver en smule mere hukommelse og er lidt længere om at starte op (det er to sider af samme sag: der er mere, som skal loades i hukommelsen).