Avatar billede john2010 Praktikant
07. juni 2010 - 12:43 Der er 4 kommentarer

Database over pc'ere og andet hardware

Hej,
Jeg søger et program / database, som jeg skal bruge til at holde styr på ca. 50 pc'ere inkl. installeret software, serienumre, licenser, ip-numre, brugernavne osv. osv.

Er der nogen som kender et godt program, som kan gøre dette?

Mvh
John
Avatar billede Ialocin Novice
07. juni 2010 - 12:47 #1
Hej John

Prøv Microsoft Access fra officepakken.

mvh Nicolai
Avatar billede john2010 Praktikant
07. juni 2010 - 12:52 #2
Hej,
Den kender jeg godt, men tænkte at der måske fandtes noget standard som vare lige til at gå til i stedet for at jeg selv skal udvikle det hele.
Avatar billede Ialocin Novice
07. juni 2010 - 12:58 #3
Hej John

Pas! ... ved ikke om der findes nogle skabeloner lige til at hoppe ombord i ??, desværre.

Mvh Nicolai
Avatar billede martinlind Nybegynder
07. juni 2010 - 16:34 #4
der findes programmer der scanner dine pc'ere og laver en liste med alt HW og SW på dem alle, du skal intet gøre, ms har ovenikøbet et api til formålet WMI

http://articles.techrepublic.com.com/5100-10878_11-1045809.html

Jeg kan ikke lige huske hvad nogle af de programmer der kan bruges hedder, med det kan google sikkert :-)