Avatar billede kristian_troelsen Nybegynder
02. juni 2010 - 12:07 Der er 1 kommentar

Problemer med database oprettet i OpenOffice-programmet Base

Jeg har lavet en database i Base (fra OpenOffice-pakken) på min XP-maskine. Den fungerer fint, og jeg kan som ønsket printe labels fra den. Men når jeg kopierer databasefilen over på en anden maskine, som kører Windows 7 x64, så kan jeg ikke længere printe labels. Selve databasen fungerer også på Win 7-maskinen, og jeg kan tilføje og ændre poster. Men når jeg vil udskrive labels, går det galt. Jeg vælger Filer - Nyt - Etiketter, hvorefter jeg vælger, hvordan labels'ne skal se ud. Herefter trykker jeg "Nyt dokument" og mine labels åbner så i Writer (også fra OpenOffice-pakken). Her vælger jeg udskriv, og svarer ja til at jeg vil udskrive et formularbrev. Her får jeg så den fejlmeddelelse, at databasen ikke kan findes. Til trods for at præcis samme fremgangsmåde virker fint på min XP-maskine. Jeg sender gerne filen til dem, som gerne vil se nærmere på den. På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. juni 2010 - 13:52 #1
win7 har nogle mærkelige sti-navne. I stifinder er det vist på dansk (fx programmer) men fysisk på disken ligger de under det engelske navn.
Bruger/users osv laver fejl.
prøv at lave en mappe direkte i roden (fx c:\oodata) og læg databasen deri. Så har win7 i hvert fald ikke den undskyldning.