01. juni 2010 - 09:40 Der er 1 løsning

Jeg kan ikke eksportere rapporter til Excel

Naar jeg, med Access 2007, har lavet en rapport og saa klikker paa Extern saa er Excel ikke aktiv (vises med graat) under Exportere.  Klikker jeg alligevel sker der ingenting.  Hvis i stedet jeg viser en tabel eller en formular er Excel aktiv og jeg har ingen problemer med at eksportere til Excel.  (Mit system er paa hollandsk saa jeg maa gaette lidt paa hvad tingene hedder paa dansk, men jeg haaber det er forstaaeligt.

Hvis jeg bruger en komputer hos "kunden" med identisk Access applikation kan jeg uden problemer eksportere rapporter til Excel.

Problemet haenger sandsynligvis sammen med et andet problem at jeg for det meste ikke kan bruge rapportvizarten til at lave rapporter.  Naar jeg har gaet gennem alle trinene saa faar jeg, i stedet for rapporten, en fejlmelding om at rapporten ikke kan laves.  Jeg siger "for det meste," for en gang i mellem kan det pludselig lade sig goere at lave en rapport med rapportvizard.  (Jeg ved ikke om jeg ogsaa en gang imellem ville kunne eksportere rapporter til Excel.)

Naar jeg tidligere har diskuteret det problem har det vaeret antydet at det kunne have noget at goere med printer indstillingen.  Men jeg har ogsaa problemerne naar jeg arbejder for eksempel i toget langt vaek fra den traadloese forbindelse til printeren.

Har nogen vaeret ude for noget lignende eller ved eller kan gaette eller har link til hvad aarsagen kan vaere og hvordan jeg kan loese det?
03. juni 2010 - 06:12 #1
Den var der aabenbart ingen bud paa.