Avatar billede bremer Nybegynder
30. maj 2010 - 01:58 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Dynamisk navn fra tabel med INSERT INTO funktion

Hey,

Håber virkeligt i kan hjælpe mig hertil!, jeg sidder her og tænker på hvad jeg kan gøre her, kort fortalt handler det om at jeg gerne vil lave en "INSERT INTO"-funktion, som indsætter en dynamisk navn ud fra en anden tabelliste (ft_shops), (Ved ikke helt om jeg forklar det ok - men det håber jeg!)

variablen "$forhandlernavn" er bare et eksempel! - her tænker jeg om man skulle indsætte en while??

Håber utrolig meget at i kan hjælpe mig hertil :)

MIN KODE (frontend.php)
            <?php
    <div style="">
    <?php
    $result_z = mysql_query("SELECT * FROM ft_shops WHERE active = 1 ORDER BY shop_navn", $connection);
    if (!$result_z)
        die("Database query failed: " . mysql_error());

    while ($row_z = mysql_fetch_array($result_z))
    {

print "<div><span><input type='checkbox' name='". $row_z['shop_navn']."' id='".$row_z['shop_navn']."' value='". $row_z['id']."' /></span><span>".$row_z['shop_navn']."</span></div> \n";
    }
    ?>

MIN KODE: (Save.php)
$forhandlernavn = $_POST['shop_navn'];

$result = mysql_query("INSERT INTO ft_produkter(

".$forhandlernavn."
)
VALUES(

'" . $_POST['shop_navn'] . "'
)",

//'".mysql_insert_id()."'

$connection);
if (!$result) {
    die("database wuery failed; " . mysql_error());
}
Avatar billede majbom Novice
30. maj 2010 - 09:37 #1
hvis jeg forstår dig ret, så har du et antal kolonner der skal fyldes med $_POST['shop_navn']; men i dit eksempel viser du det kun med én kolonne ($forhandlernavn):

$result = mysql_query("INSERT INTO ft_produkter(

".$forhandlernavn."
)
VALUES(

'" . $_POST['shop_navn'] . "'
)",

eller er det helt galt forstået?
Avatar billede bremer Nybegynder
30. maj 2010 - 10:22 #2
Ja korrekt! - hvis jeg lige skal prøve, at forklar igen;

Jeg har en tabelnavn = "ft_shops" (Forhandlernavn)
Hver gang er tilføjer en ny forhandler hertil, oprettes en kolonne i tablen "ft_produkter" (Produkter).

Ekspelsvis; ->"Netto" er min nye forhandler oprettes i "ft_shops", simultant oprettes "netto_id" i "ft_produkter"

I min form, hvor jeg opretter produkter har jeg lave en while funktion ud fra "ft_shops" -> hertil fremkommer alle min forhandler.

I min "save.php" nu skal jeg "bare" finde ud hvad min kolonner hedder i "ft_produkter" ud fra "ft_shpos" så jeg kan gemme dem.

Så mit problem ligger i kan jeg ikke ved;
* Hvor mange forhandler der er!
* Jeg ikke ved hvad de hedder!

Håber jeg forklar det ok? - ellers skriv igen!
Avatar billede majbom Novice
30. maj 2010 - 10:45 #3
jeg tror jeg forstår det

jeg ville dog lave det anderledes.

det ville være nemmere at holde styr på hvis du ikke tilrettede dine tabeller hver gang der var ændringer i forhandler-antallet, men derimod havde en tabel med forhandlere.

og så kunne du have en tabel med de nødvendige info der relaterede til den forhandler-tabel.

men hvis dette er udelukket, så må vi jo se om ikke det kan lade sig gøre :)
Avatar billede cronaldo Nybegynder
30. maj 2010 - 13:17 #4
Ja hvorfor som splazz siger ikke oprette flg. tabeller:

forhandlere
id
navn
adresse
dato
[osv...]

produkter
id
navn
antal
forhandlerid [koblet til forhandler.id]
dato
[osv...]

Hvis du forstår, hvad jeg mener?
Avatar billede majbom Novice
04. november 2010 - 13:46 #5
kom du videre?
Avatar billede bremer Nybegynder
29. april 2012 - 10:48 #6
send et svar...
Avatar billede majbom Novice
29. april 2012 - 15:19 #7
fik du det løst?
Avatar billede bremer Nybegynder
29. april 2012 - 16:14 #8
det kan jeg ikke helt huske... men jeg bliver nød til at afslutte nogle af mine mange tråde...
Avatar billede majbom Novice
29. april 2012 - 19:26 #9
bare i orden...

tfp