Avatar billede Gnomik Nybegynder
22. maj 2010 - 18:45 Der er 1 kommentar

Fortolkning af TAG fil.

Jeg har købt en Netgear medieafspiller EVA 8000.

Sammen med den følger et TAG Tool hvor jeg kan lave tags til film og musik. EVA 8000 fortolker selv TAG filen så jeg kan se information om filmen samt et billede af filmcover. Både billede og informationer er i filen.

Jeg har tagget alle mine film og har én tagfil pr. film. Jeg vil gerne lave en hjemmeside hvor jeg kan bruge og læse fra disse TAG filer. Men ved ikke lige hvordan jeg kan trækker oplysningerne af filen.

Har nogen en ide om hvordan jeg kan fortolke TAG filen?

Indhold af filen ser sådan ud (et eksempel på en Olsenbanden film:

ID3   =sTALB    Olsenbanden 1TPE1  .  Ove Sprogøe, Morten Grunwald, Poul Bundgaard.TIT2  E  Olsen Banden planlægger sit hidtil største kup til flere millioner. TPE3
  Erik BallingTCON    KomedieTYER    1968TDRC    2010-05-22T:12:03:08+0:0APIC  ;o  image/jpeg  ÿØÿà JFIF      ÿÛ C ÿÛ CÿÀ  j L" ÿÄ
ÿÄ µ   } !1AQa"q2‘¡#B±ÁRÑð$3br‚
%&'()*456789:CDEFGHIJSTUVWXYZcdefghijstuvwxyzƒ„…†‡ˆ‰Š'""•-—˜™š¢£¤¥¦§¨©ª²³´µ¶·¸¹ºÂÃÄÅÆÇÈÉÊÒÓÔÕÖ×ØÙÚáâãäåæçèéêñòóôõö÷øùúÿÄ
ÿÄ µ  w !1AQaq"2B‘¡±Á    #3RðbrÑ
$4á%ñ&'()*56789:CDEFGHIJSTUVWXYZcdefghijstuvwxyz‚ƒ„…†‡ˆ‰Š'""•-—˜™š¢£¤¥¦§¨©ª²³´µ¶·¸¹ºÂÃÄÅÆÇÈÉÊÒÓÔÕÖ×ØÙÚâãäåæçèéêòóôõö÷øùúÿÚ   ? þ®?f¿Ùãáõ÷ïƒÚ-§ð/à×ö^©ðcáÍ©ÿ  ð("ûPø7Âå˜nðÐ`€îU9…vFßRñìßáo°¸Ó~þÌ#:ƪø?´6?Ù'û)tPþ¢¸kÀíù c,dÝî³|xý~gø³ŸúŽËà
Ýzg·q^ãå)þ/çÿ Ä×Ãáø?êØ    `?µ'iEÆöWW¶ªÞ¯¦¯º:-)èô%ß×Èüa׿díDçþ1ëàÆBh²ìoƒº    ÿ ‰£fl¿8FÚøn‡iÁ88ùÕ¿c?'ö®ïÙ³áò…::égIø?áðÙæë`çà ý±ÿ     ˜þçü#O¼×>'xkÁ²øˆj ¦åÕN'í¢    7mAÖs±ub •PÙ'U ‡Ə ê@¾ø'NÅÔ"wƒu̾Õ
4…ç8D a›˜còl_€Y¥'.-ÏT›Õ)-kM¶Wõz[¥¾" œæ^Ïš9;p¶"pœ¢íÞÒŽš%­-ݏÉÍöFñ
ú¿Ù³áSÿ ØWàÿ ‡Û?òþï†N>ÿ ‡=†ïzŒûÆŸû/é+¨oÙ£àÈÒö6Xüð ×òµ³ÉðÈ"ááîO‰q_qj?ü¥Ä£§øÜ> 1¥éð‡ëŸÛÚæÕÎ4}B5íW*rvÀp¸ÀÆ
\¸øáá
<êaôÿ -ÒˆþÑ?ð­ütNРÄG†•õbG ÄA=AÏNœ³Á\e.Ï[Og.©-6W¿]6{<~e‹kþ¥y.dÔ%{7¤´Õ]«[FÚIÝŸz·ì»~ç û>|cÉÂüÐôñ9è<2yľ?Gñþ5Ï[àOÙ-;ÔÆ£û=|+ Ö?²«ðÀÃpuÒΈuvO
δ<BÞ-d;¶ÿ Â6Êq"_tEñ×ÂÏÀð÷IJ}Ã1éíá±üûצx{Ä ÓluKõ‡PMÑÿ ié'iÓ?2I
mnÀ®á±Žœ×Öå~à0XØãa›9;«$×3Û}º-ôMú4râó Â1ýå9F7Q|Ñij´MÉu[.÷µÏ‹¼sû3øÿ Ãzª'ìóð%µPÇû/û+àÿ ‚%a¤9¤ðÓ8ÿ ‰Ù.xR0 Å5ðQŸ€‡BøÇà]4| ðE¸‹àî‚|»o„¾¶‹æñ¯ÄDVÞò8äŽN{WöŒ±ïœÜuüpzWó¿ÿ `„ÿ ÃDx3¯´qÔÑEøž­{ù·a3œWÖ¥™Î
¤šv·ÙÙ¦÷Ñk³~¶ò°ø-"Ùz¯Ã[&ïÙõÒêÇíçìÝÿ &óðþÈ·Â_ýCtj÷Ðý
xìÝÿ &óðþÈ·Â_ýCtjö"Ð×Þÿ ×oòüÑüý~ÙíðÞËöê±Ô¿l>òÿ öbF‘ðáu'YÖ|Ä3ªíVhé"ÿ ÂE%ºj¹'úƒá͇z¥|Að/Çãà'Å?Ø·âwÇmGÄÞø_ái?hÆð(ñ†‘®êž Ѿj±ßxkÁ1Ë£¦ñ    5]fÙ'&e‰‰ŒmeúOöûñ§Æ-+ö©ø¦xCÄ¿4ó§øGá>­ðËÃ^ Õþ4ˆµ+ë:„ô?    øwÄžÖõ‰‘#>!¯‡ü,'J¢PQ%`Õ¾<~ÑÚ·íñâ>¥ |sÑ~xëLøÑðSÀZN£áyt
!ô‡Ñ¿Ã¿h±:Ñ|eâh~!‰ømÝ„¡$Ø?œó\UOíœÒÎPŒx‡GÚå¼[»SnTá,rÅ«ÆŒõZ¿ïþÁâ)ð.]ƒ>¯•g~%8VÏ}‹Œã‘K‘dtêaó(aø› Ÿ·¬›…Jù%J
Sšötþaý°>!ü
øñ£âgÇk¾øÄ
#Â:Æ—àoŽ_
þ'xC^Ö4}‡Iø
ã    ù~"
;è…Ù¢ðé,w¹ñ2¶áÃþÐzdžüMûQüPÕ>"éÿ
¼(uo‡µøE¿h"ø×â×Ðõm[áIÑöü%Ý­løl¨_·‰2ìdng¯¦ø¿ö½ÓüÚwo>.+x[ö)ø‘âÿ ø¯LÆ…õÙ|]ªø[Äz­¬d6Ï|8S®h±îÇ‹Ú=° ËŠgÄ|boøµþøïö—ñ?ÃA'ì>!ŠÚGˆ´Š­Æ¬>"øOJñ»xhxé¼ú Q¿‹_ÿð"ù#ÇG»Ã;¼\TjbÚÆ/hœe ñ®FÛwwŒ"›º»³i¨%ÊÜ/&}Ö[B†Z²Ì·ðö˸r¿Ã>Â>Î"Î2/ìeO<¥Ã0ÊéÖPÊ…:ž&u*V§ê4•±~&\êwÇŒ¿gŸìÍSÀ^ý'>éWú>˜Ú¾ÿ üøƒð§ÃžÕ6kƒ®¶‡á"Ôü?âe_5bðþæèÅzà—ñ*~³écóbër/=ÿ áaxXcØ =ˆñÀ'ñÖÏâWÇ;¾jßüWãïjÚ[~Ñž0ñï„›UøÝ­hž4Ó<%¥øo„?·~.|4øm­œx2Mþÿ Še£ÿ „±Ý¼YL~Îÿ Á:õj±ÇÂ=WÆÚŽ³ªxœéž(mSSñY‘5ùx»Äq™5-Ô
;5E»
«÷Tý3ÜåœMÉÉ)*ŽÒøy›¦íyGTÒzÉ(¦Û±øŽªÕü4É0Q§ÃŽÙöE΋¿*Y&?ÈRÏ"§NmUœg›ÆNùå^1äN,ý Ôú×óÃÿ ^ÿ "‡ðWý‘}ÿ Sÿ ‰uý àg®9ú×óÓÿ ^ÿ "‡ðWý‘}ÿ Sÿ ‰uúÑüŠ~ÖþÍßòo?¿ì‹|%ÿ Ô7F®×Ä—)ˆé¿ðiºVªCý£ý¥ªË¥¶Ð«Î"Qî-»æ8]¸Mq_³wü›ÏÀoû"ß    õ
Ñ«Õµ+Ý?K²ŸRÔgNÓôä2__ÈB,h›T'ÈÊ™w6ÓÏ'hÂ5í?RñþÓÿ …{âím‡K+¬xÇBÑ´2?¼WEñ?‰ØóÀÂdž:õç.þø¤Ÿí3¦xû,øËÇ éý¸H|÷û¸ìx¯Âßø('ü‡ð³öý¯çý˜µ?:¯Åm+ÀÚ߃›â¯Ä|KÐÿ âGá/x/Gñ#ŸhgÃ-ý·ã¿l¨"Ã>"ñ?„á(‘¨ñP>$wðŸèwü¯þ'ůø%ÏǝSöKÓ|y⯊¾>øoá-_À:OÃfñ¶•ãýož0Öü,¾ ‹¡×Û\†׈¼:àJY˜J±¸(<¯©Á¶Üavîß/^þºµóg©uh¨ANªŒU¢"Ý¢'JÖz$íÑ.Ë©ôoÃï|ø—àtñn©j:¿…uq©éCÅ?¾!IñsÀ›<%Ùñ·Ã»èP¸RX¤¡]
"t/ò×¥;ààÔN-/üPu]Pdc>:ŸO›žÙlzñšþ2?àÐi´­7ãí»¥jŸu? ø§þÿ †ŸÙ_›ÆÙK®·öçŠá2ø"ß
6·öÆ·áY4?x¼Q´®´|%ÿ     &kû™ñ‡ˆì<áxªöÏTÕ4ß èúžµ©éº—.¹®Ë‘¥I,Ðhú6• «ê²Ä‚8´…ÚòW`£<.
û‘Úß vþ^š[§'Òû`ñVJµd´÷UI¤Ú³^íÚÓ¦ºkmîü&M Ã#x?ã¬Oe]{Dí©ž4"Ã]XûðÊ:›Óümâ;û;NÓ4 eVo¾³®#créF#á¯,í$ÿ ð"nÀ 0äWó«ÿ ýÿ ƒ|ût~ÚÚgì—ÿ ñ«|ðÇŽt/?ˆz¿ÄÓ«ø‡^×4'h×|¤|8‹CÑõßh‘kÚ맇ücâdðÌz#Çs##1Ô2 AïþÏò®œ.1ÖÊ-uI/ºÖÓ¦-ûô#Œ›V"å%ýéJM¾þõõ¾ºþM-ëùÙÿ ‚¯ÉÃø3þÈޏÿ «â}DÕüìÿ ÁW¿äáüÿ doGÿ Սñ>ºÎSö×önÿ "yø
ÿ d[á/þ¡º5{ÝOÔ*ñÿ Ù»þMçà7ý‘o„¿ú†èÕãðPˆ~&øMû
~Ù?ü¨ÿ dø³áïìÏñßžÖ.t?èÿ
¼NÚ6²    íðö·zÜ„ã"/—ŽëÕ~gù×þÚš÷üÿ Á_ð]ƒªè
ñ?ÿ g þÒúV‘ûIi¿‹õÔÇŦñ¦¯á¯‰¾,øi­è³M¯hþø]ãMwú߅¼<'ˆå"À~'ðœb/·„£OíSþ ÷ûXøûö=ÿ ‚cü`ñgÂ{Ïèž?ø…¬øCá‘ã߆Wð$5Ïø«ü^úË(:‡ÃßÛº…<@@1xÃ^ðâ|Ä?æGû1øKøµûU~Î üIý©ý•ñWãïÁÿ †ú¯üNsâì|K𯆵¿øžö×°õϯå_éÿ ;xoÄúŸü/â™ðÞœu]3Ã?>kž-RTù~Ñþ#é6ªNÍwVÐ7cÄöÅyçF#xúGò?̓à¯ÇoþÎ_< ñ×áN¿©xcâÂïi>-ðƧ¥jãIVÕt¥*Ú3)ÎíÄàŸøÀ0!¼'®áŠÿ aïÙ‡öƒøcûiþÍ_hÿ ‡)ý©ðûãwÃmÆ^«6ù4I5hÙ5¯    k`¨Q­øoYXðï‹TŸ´h'¨R¥]ÿ Åî¿Ø¿þ    Çð7àÿ ìáûþËÿ ~øż}ð·ÂŸôoÃ_›ÍSãÅøŠíñ#]ø6—F_ˆºçuï"è    ­P|½ž¶Âí÷þk¶¡ˆÝzGò?Í{öêðÖ—ÿ «ÿ ‚©x÷Jý†~)øëKÕ?fïøI|ñXÖt-o^Ñ|W¬ü5ÒüIã_kÙð·‡õ½ ÃiãÀ-áŸøE°<(Å|jX
Çýÿ àŸðQ]#þ
_ûxgã«YYxWâ†õ­Ká—Æ¿è²G.‡£üCІ"í©èor'1Ð|aáígAñ¿†‰qåÁ¯IᥛÄ2øbk¡þbðRÂmûþÙ(þÐÒõ_í_Ú¿öÖt­[Gÿ ‰Ç‡õÍ#þ'Š¿±5]Ñ¿ä5¡ÏùWõÛÿ ‹~Ö?áW|uýŠZÄi£ø—¬þѺ6®Ä ø§ðû^ÑþøSY]ÊÈ_Zøq¯hÊ­žbIánÙãUš/1xNž¿ª9q|¿ù#ûf¯çïþ
Ÿÿ 'àïû#~ÿ ÔÛâ@•üýÿ ÁSÿ äàüÿ doÃßú›|C®‘Ÿ²³wü›ÏÀoû"ß    õ
Ñ«æø)ßÀŒ?´÷ìûMþοu/
éß~4ü9_‡<þ3×[Â~]3]Õô¸|hÚ¾¹§øsÅrEæø%õø"X|91c.À¡˜}1û7ɼüÿ ²-ð—ÿ Pݽ¦~߇õ¥-Ÿ£ü†·^«ó?ųöc³ñæ›û]~Îz_Ã}Gû+⦕ûK|Ñü«z|Eü+ý‰ïÿ !Ìœ×úõþØø9ãÙ_ö‡ð·ÇÝ:M_àÆ£ð{â ß´‘«Ï¡ÆþÒ´=SÄû>½¤ùzÆŠZ<'
iYŒn‹.Ç" _ãáâOø£á/íªx§Mÿ ‰WŠ¾üdÖ<a¥ØÝðßâ_ü$Ú'þW4?ðâ¿Õþ
3ãø¹ÿ ý­|yðÚülø¥û|Kø‹á—?{þ_|Ô¼OP:¡Ð$ä Æ "¼ü;ÿ c—®Ýô¾'§_ui®¾ïõçØÿ "{ßú†þ?ýóôï_·ðSÛOźÄ_Ù7Ã?³‰<OðÀ?`ÙáÏ…›á¾³¯ü8:òüIø=áŽ~3:çöAðËkz)Ö~*®#È¢dЙ€ ø¬W¾~Ç_ðNß þÑÿ ðBoø(íá¿i:¯Æ…¿´¯„¼c¥êúÃ6ý áçìÛð×Gñ7t}PøãÄ-}¼<ΧÅ- øY¹ðï…
Wð@m_á—í±ÿ zø7ðÇãGïüUÓ¾    k>0ýœ|Sá‰~Ñ~!xaÇíhx—Á{ôOÇ(bžñ§€H
íþÅ(YYôƒñþ¿ËSüÉucTñ&£ý©©ÈWUëÿ m Gžþ5ûíÿ Èëº_‡டÆ¥§ÈÕð×㾏¤'Û¬†š¯‰Ãa]Bñ„2Ý®3Šý(ÿ ƒ¤aoÙ7ö^ðçì—ãÏÙËà?Âß‚º¿¼eñƒGø‚¿
|ÿ —öàÑ´x—CìMS@ÿ Šp¸0uÖ8¿àŽŸáSÁP¿aAt¼þÒ¿<«+rHø‘ÿ Ï
׌xãsß‚k\/ûç•¿_Ÿäúü'ݏó5üþÿ ÁSÿ äàüÿ doÃßú›|C¯ß«o»ùÿ 1_Ïü{þNÁŸöFôýXßë¬ç?kf‰7~Îÿ Áçþ,·ÂEÿ ¾¼£Žǽu?¼Y¾ø÷ÅJ9𯃼aâÒNzèZ&£¯0ü ¶xÏþP~ÿ ‚ãÿ ÁY|= ø_Ãzoí±ñ‡HÒô#IÒtm h¿
H‹HÒ´m(hªŒÿ ÝÀ „ùœó19'/â?üþ
-ûPø7Å ~5þÝŸµO ꀍWš¿ŒÃoøãGÖ?´Æ¹£kGᧅü.uä\øoĝ•Ga^v+ïk;®-×mÞÖÓÓïÛÑÃex¼c¶ÛÝ&×-ëN½züî¿1fÖ?´¿âi©ÿ ÈWUÿ ‰Æ«ÿ qò}Oã_éKð¯ö"ð.›ÿ Áx_Çÿ <C¦éTÿ ‚tøÇàÞ"ý­­ kÿ ÃOüðg„´…8þÚ×|G®è)~Vf-$›£Ú¡‡ùÍMðÇþAñq>ÿ ÄÔÿ Ðgü÷ëÜþê^$ñÅü<ðÂïþÓ>ñ_€>ÿ ÄŸÀ5Ÿ‰zïü Ò?âh5½cÁzü€4RN¹âøKüIÿ Çü%¾,ãÚ¼Õ™áž-z´¶]måýY|¾‹ýPÎWœ;ë$í·w¦ÿ Ší¯÷iÿ ?ø~Á>=ê_ïü/¦xöðíñÛLÕ´­_FÕ#ÿ …Cã€z7†¤o˱"I×|/ƒ<Cÿ     g‡#&? H­    ˜ÇÞÿ Á©
¾(|8ÿ ‚vøŸÅ>5_ ·€¾3|dÖþ%|'>¶u]{û/Iд¿…þ5þÝÑ•^M[>6ø\ùН‹"†mª†ëÏÚŸöÆÔ¿f}3ö9µÖ•ÿ ÝáQ·Kø'£øÇAѼý«ëZ¯‰ÂëGFð¿…üAãQÿ     É> lj<Oâ‘ž{רþÎðPoø(ì›ð«þ×À?ÛoIø[ð¬kZ¶´<'á
cÀºÑÇ‹Y_ZÖ?âuðÇÅ=Èpÿ #>C¢²Eu¬Ïexë×ò0|œÿ 4ð%åçýiÛ_é_þóøãà5Ò¿dŸ€Úmö•©|SÒuˆÿ õMüOtjº.•á] j¨Ô‹ÄúÒkσ<È9ümÿ ‚©ÿ Á7<Qÿ ãðOßÚ7ᯂõM'HñOÀ_ÙËUñö®U—@Ñ?kŸ†zF—â?lHŠtMwâd‹¡xõH܏â¡ñ"DvW\~;x"þÏxÓTø¡ãoŽþñ÷õ]d믋<añ3]ñ‡ˆ5Í\ÌcZ×|eÿ ügþ†A_UþÕ¶_í·ûliÞÒÿ j/ÚïKø©áO
ë?ÛÒ5øÁþÐõú
Á¾𾁭k¸x"þø³þ'£°Ù-ù]Ý—[Þëñ×Ëü"á,Ý&ý¤lµ²šÙtZúþµÿ Wïüñÿ àçÂϏ_
¯Æ¥à?ŒÞ    ð¯Äo
Ì
-m'Æ8ñ `V=ú˜¾•2+*Ç$Jvÿ Ä¿ø*÷üœ?ƒ?ìèÿ ú±¾'×ððƒþ 7ÿ =ýœ>ø_àGÁOÚãRð¿‡úF¯¤øWšG‚þÂ?¡icYÕ0Ú/ö×Ãíñ¢
s[OÞ}pÿ ÿ à±ßðTŠ¾!°ñ‹k/ø‚þËE]ÓSO|m.ßXÖoíŸ <Ÿ•µ)³Žyçµzêq-ŠIµ«ÓjýÒz*ð6œvmmÛþÝ:ø'gìá‹š-™ñKâÞœ5_…z^´|!¥i#E×5a­êäéÛzƲº ðÐ|3¡ë‡
 /ŠüW€<1âºù—ö¨ýuOÙ¿âö_üM?á ñQþØð­¬ù„lÿ ÈZ=?·|3®ăÅý¼WŸ
xËþD¯xS?Yvÿ °/øÓ&'oSùûŠùEk̽¿×êó6£nHÛdÿ ›kôéò9Ôq±Ï•u˜WRV\ª)E¯wKsZÖvÛ¿sÑh¯=‚þûôË¿áÿ —‰»õþ>õ'Û¯çòëÿ %ÿ âëé9We÷#ßúÍ^²—þÿ ÈûWá¿ì£ã߉ Òüyá¿üÒ´­Wûcû+Iñ‡ÆM Áþ :F¬ ëzÇö³ÓBðιÿ snæOâ¼sâO€õ/†Þ4Õ</â=Kö©¥
ê§ÂÀñ~gEÒ¼LÚ7öî[þ'žmpøÅÞ'þ)Oè>%ðyU> {·ìµûM~Ò?<ªø7áçíñ¿À~ÿ „³Æ²Â)àÏŠþ<ð¿†÷‘Ëÿ aèzýŽ—¼÷o²äú×È|qãOüBÖüQâ¿ø£ÄÞ&×µŸøžx‹Ä:þ­­kºÏóÕõ+»CQÿ ·Ë‰¨²ì¾äyË2Åÿ ÏÙ[µÚÓO?/êìÔ‡¨úŸåV!ê>§ùW›A}Çúeßðÿ ËÄÝúÿ z ¿¾ãý2ïøåâný½tr«h'í¢ÐÑNi§Í-þ'þgö±ÿ g›ös°ˆÿ „'Qð•ñ§Jø—ãøi3¬k:ãó£ÿ Âeªÿ bmlÿ ÌŠ>ÿ Â><!ÿ 2Ÿü%ƒÄ¾ž+5ü¹ÿ Á@'ø?k¯àðéøUÿ     MÇü"äÿ Â3·jÿ ÂGÿ §_ø¤ÿ á1ÿ „‹þoú—ÿ ³«ã›'yäÿ µJkëÝçý2ë ÿ —‰¿øºüë!á…‡â,û1†cŠu1²„ªAÅrÆÒŽ‘÷ôZ.‹kžÍZ²«‡§)$¬ú/ÔÿÙ3DI   =s
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. maj 2010 - 20:41 #1
Det er sikkert noget http://id3.org/ - og der er sikkert allerede et ID3 bibliotek i det du gør på din server