Avatar billede hans01 Nybegynder
21. maj 2010 - 09:42 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Vurdering af redesignet side

Jeg har netop færdiggjort en redesigning af vores hus udlejningsside, Derfor ville jeg gerne lige høre nogen herinde om de kan rise og eller rose siden, mht design, navigation information mvh.
Avatar billede j4k0b Nybegynder
21. maj 2010 - 09:53 #1
Det er nemmere hvis du fortæller URL adressen :-)
Avatar billede hans01 Nybegynder
21. maj 2010 - 09:56 #2
Ups www.italien-ferie.dk Tak J4k0b
Avatar billede keysersoze Guru
21. maj 2010 - 18:58 #3
På design-delen synes jeg at jeg mangler en del - ikke fordi det er specielt uheldigt (bortset fra at græsstråene mellem italien-kortet og menuen ikke passer ind i baggrunden ved resize), men fordi det slet ikke leder mine tanker hen på hverken ferie eller Italien. Jeg tænker mere på salg af økologiske varer. Fonten er måske også lidt vel lille og/eller mangler kontrast - dette gælder både alm tekst, links, bladrefunktioner etc.

Navigationen fungerer rimeligt bortset fra at det ikke synliggøres at "hvor er vi" åbner et nyt vindue - ens menupunkter (af udseende) skal i min verden have samme funktionalitet. Når jeg kun siger rimelig skyldes det at jeg ikke helt forstår at der køres med 2 forskellige menuer men flere af punkterne går igen i begge, sammenblanding af dansk/engelsk og forskellige ordsammensætning/case (Leje kalender (2 ord), Lejekalender (1 ord), Leje Priser (2 store bogstaver), Kontakt os (1 stort bogstav) booking af lejlighed (0 store bogstaver))

En til gengæld stor mangel - ikke så meget for mig, men mere for mulighederne for din egen succes - så mangler der noget fokus på søgemaskineoptimering, fx kører du med identiske titles, ikke benytter fx alt/title optimalt, har en masse javascript-kode inden det egentlige indhold og tekst i forhold til kode er også lav (generelt er der ikke så meget tekst).

Kort sammenfattet er der i mine øjne ingen kæmpe fejl - men det virker til gengæld som om der mangler at blive tænkt over og færdiggjort en masse små ting.
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2010 - 23:07 #4
Den største mangel er nok, at der intet sted på hjemmesiden står, at det rent faktisk er en bolig, der udlejes.
Det kan man sikker regne ud med alle de "leje"-ord i menuer osv, men er det et hotel, et selskab, et hus, en lejlighed, et feriested, er det privat...?

Der mangler simpelt hen en præsentation af hjemmesiden på forsiden.
21. maj 2010 - 23:07 #5
Ja, du har givet lagt et stort stykke arbejde i design af siden.  Det er, som ogsaa keysersoze bemaerker, stadigt muligt at forbedre det noget.  Jeg skal tilfoeje at teksten, graa paa graa baggrund og tilmed med lille font, ikke det nemmeste at laese.  Du kunne ogsaa forbedre billedvalget - den boernevenlige pool er naesten skjult bag buskene, den fredfyldte udsigt har en telefonledning (eller hvad det nu er) tvaers over.  Jeg savner et par gode billeder af husets ydre.  Og saa har jeg en personlig aversion mod bevaegende billeder.  Jeg foretraekker at have fred og ro til at betragte en hjemmesiden uden distraktioner.

Det jeg normalt laegger vaegt paa naar jeg bedoemmer hjemmesider er om det umiddelbart fremgaar hvem sidens maalgruppe er, den ene procent af websurferne der burde indfanges, og hvad sidens centrale budskab er.  Jeg skulle kikke lidt foer det, ved ord som "Booking," gik op for mig at maalgruppen er folk med planer om familieferie.  Forsidens hovedtekst handler om en region i Italien.  Den burde uden tvivl handle om den besoegendes ferie, saasom:  "Din ferie? Den skal fejres i Italiens groenne hjerte i en feriebolig i fredelige omgivelser men indenfor dagtur afstand fra Rom og Firenze."

Saa ville jeg ogsaa laegge lidt mere vaegt paa oplysninger om lejeforloebet.  Hvad sker der hvis jeg fylder bookingformen ud og trykker paa knappen?  Hvornaar og hvordan skal jeg betale?  Er der fortrydelsesret?  Indtil hvor laenge i forvejen?  Du skriver at noegle bliver tilsendt.  Hvad med koerselsvejledning og praktiske oplysninger?

Saa skulle du nok ogsaa kikke en gang mere paa dine oversaettelser (eller faa hjaelp.)  Jeg skal undlade at kommentere om det tyske som jeg ikke er saa god til, men det engelske og hollandske (som jeg tilfaeldigvis er rimelig godt hjemme i) er ikke altid vellykket.  Et par eksempler fra forsiden:  "During the restoration of the house, all the original features retained and the result...."  Det er ikke en saetning.  Mener du: "During the restoration of the house all the original features were retained.  The result is a ..."?  Det hollandske vil jeg gaette paa er en "maskinoversaettelse" fra det engelske.  "Tijdens de restauratie van het huis, alle originele kenmerken behouden en het resultaat is een comfortabele villa, die weerspiegelt nog steeds de oude landelijke stijl" burde vaere:  "Tijdens de restauratie van het huis zijn alle originele kenmerken behouden.  Het resultaat is een comfortabele villa die de oude landelijke stijl nog steeds weerspiegelt."  "The internal organization of the house has in order to gather the family in a common area" er heller ikke en saetning, og den tilsvarende hollandske tekst heller ikke.  O.s.v.

Jeg haaber ikke du synes at jeg er for negativ.  Formaalet var feedback til at goere et bedre indtryk og faa din bolig lejet ud.  Held og lykke med det.  Jeg er ikke selv i markedet, jeg er mere til skiferie og den slags.

Jeg opretter det som et svar for at lette lukning af spoergsmaalet naar den tid kommer.
Avatar billede hans01 Nybegynder
22. maj 2010 - 05:17 #6
Mange tak for alle de gode og vidende kommentarer, jeg går straks igang, mht teksterne så skal jeg lige have folk til at kigge dem igennem mht til sproglige. Jeg vil også lige kigge den generelle tekst igennem samt en bedre beskrivelse af betingelserne ved leje, Til Christian_Belgien ingen kritik er negativ, og hvis jeg blev let såret så skulle jeg ikke have bedt folk om kommentarer. Jeg ryger først og fremmest på at redesigne baggrundsbilledet, til et mere Italiensk genkendeligt, Har I nogen nogen ideer?
Avatar billede keysersoze Guru
22. maj 2010 - 09:49 #7
Der er mange klassiske steder i Italien alle genkender men personligt ved jeg ikke lige hvad der er unikt for Umbrien - men samtidig afhænger det jo nok også af din målgruppe, er det fx vinsmagning, cykling eller..? Måske behøver der ikke ligefrem være en fotografi som baggrundsbillede da det sagtens kan være super svært at finde - skiftende billeder i toppen vil måske være lettere at finde frem til.
Avatar billede mikaelch Novice
23. maj 2010 - 05:42 #8
jeg ville satse på et nyt design og lave det mere som de andre bolig sider ser ud home mv. for der mangler simpelthen meget for man tager siden seriøse
Avatar billede hans01 Nybegynder
23. maj 2010 - 08:05 #9
Hej Mikaelch

Kan du ikke være lidt mere konkret, Det med seriøsiteten er jo ekstrem vigtig, jeg har prøvet at designe siden så den fremstår personlig med en form for professionalisme, som skal give et seriøst indtryk, så hvis jeg kunne få dig til at uddybe, er det farvevalg, design, tekster, navigation eller hvad?
Avatar billede hans01 Nybegynder
23. maj 2010 - 08:14 #10
@Keyzersoze

Er ved at Kigge på seo, og ville lige høre dig om du mener jeg skal skifte title tags på hver side? som relaterer sig til sidens inhold? eller hvad? og mht alt/title optimering skal jeg variere alt tags mere iforhold til keyword tagene på siden, håber mine sp er forståelige.
Avatar billede keysersoze Guru
23. maj 2010 - 09:57 #11
Ja, du skal skifte title på hver side og title skal selvfølgelig passe til den enkelte side. Det samme gælder også dine meta keywords og description. Mht title/alt mener jeg mest af alt at de skal være der - fx har du slet ikke title på dine links.
Avatar billede hans01 Nybegynder
23. maj 2010 - 15:58 #12
Ok det ryger jeg lige på, mange tak, hav en god søndag
Avatar billede hans01 Nybegynder
24. maj 2010 - 07:50 #13
Jeg takker for alle kommentarer og vil lukke sp. men er lidt uklar mht point, hvad gør jeg?
24. maj 2010 - 08:33 #14
Det er den der opretter spoergsmaalet som afgoer hvilket eller hvilke indlaeg der skal have points.  Du har i denne traad to indlaeg i form af svar.  Hvis du vil give points for indlaeg der "kun" er i form af kommentar beder du det paagaeldende medlem om at oprette et svar.  Du klikker saa for accept i det eller de svar du vil give points.  Saa opstaar der en ny rubrik hvor du kan fordele points som du synes.