Avatar billede henrik20 Nybegynder
19. maj 2010 - 08:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan man få 10 query's til at køre automatisk?

Hey eksperter

Jeg har 10 query's i en access database som jeg gerne vil have til at køre automatisk i en bestemt rækkefølge.

Kan jeg gøre det med sql kode, eller vba og i så fald hvordan

/henrik
Avatar billede mugs Novice
19. maj 2010 - 08:28 #1
Du kan åbne dine forespørgsler i den rækkefølge du ønsker med en VBA kode:

Docmd.openquery "din forespørgelse"
Docmd.openquery "din næste forespørgelse"
Avatar billede henrik20 Nybegynder
19. maj 2010 - 14:56 #2
Hvor skal jeg placere denne vba kode. Det er sådan at jeg opdaterer 3 tabeller manuelt via "import" hvorefter jeg kører mine mange queries der så generer de data jeg har behov for i én tabel. Kan man lægge koden så jeg bare starter den første query eller findes der andre måder at sætte dem igang?

/henrik
Avatar billede mugs Novice
19. maj 2010 - 15:18 #3
Du kan indsætte koden i en kommandoknap.
Avatar billede henrik20 Nybegynder
20. maj 2010 - 07:33 #4
Kommandoknap?
Avatar billede mugs Novice
20. maj 2010 - 09:16 #5
Du tager en kommandoknap (commandbutton) fra din værktøjskasse.
Avatar billede mugs Novice
01. juni 2010 - 09:32 #6
Hvordan går det? Er problemet løst?
Avatar billede henrik20 Nybegynder
23. juni 2010 - 11:13 #7
Hey

Undskyld den sene tilbagemelding.

Ja problemet er løst. sender du et svar.

mvh
Henrik
Avatar billede mugs Novice
23. juni 2010 - 12:11 #8
Der er lagt et svar