Avatar billede Math-Mann Nybegynder
14. maj 2010 - 23:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

2 routere - hvordan?

Hej Eksperten.

Mit problem starte med, at jeg ikke har ordentlig trådløs dækning på mit værelse. Jeg har så idag været i Føtex og købe en router mere.

Mit setup skulle gerne ende med:

WWW - Modem - Router A - Ethernetstik - Router B - Trådløst til mig.

Jeg ved at på router A skal HDCP eller hvad det hedder være slået til. På router B skal det ikke. MEN JEG KAN IKKE KOMME IND PÅ ROUTER B SÅ JEG KAN LAVE DET OM? Hvisjeg skriver 192.168.1.2 dirigerer den mig bare til google's søgeforslag.
Hvis jeg derimod skriver www.routerlogin.com[...] i adresselinjen får jeg en boks op hvor jeg skal taste adgangskode og brugernavn ind. Men det er for router A, ikke B som det skal være?

Jeg kan godt se router B nede i "Opret forbindelse" men jeg kender ikke koden til den? Så jeg kan ikke oprette forbindelse til den.

Jeg er ved at gå halvt amok over det... Måske skal man lade være men at sætte en 13-årig til sådan noget her :-) Men er der spørgsmål ang. det her så skriv i tråden.
HÅBER VIRKELIG PÅ SVAR ;-)

//Math-Mann

Giver 200 point's til den der kan hjælpe!
Avatar billede TorbenVeise Nybegynder
14. maj 2010 - 23:47 #1
Hej med dig...

se det nemeste for dig vil være at sætte et kabel fra din computer over i din nye router...
så kan du ihvertfald komme i kontakt med den, og få den sat op :-)

Når nu det er sagt, så er det ikke den rigtige løsning du har valgt, du skulle i stedet for en router have købt et access point. En dims hvor man sætter et kabel ind i den, og så laver den et trådløs netværk ...

nå men det kan godt komme til at fungere, men der er lige et par ting vi skal vide..
1. er der trådløs netværk i router A?
2. husk at den defaulte adresse på router B nok er den samme som Router A´s så lad vær med at sætte den til netværket før du har været inde og ændre det!!

Når du nu kommer ind i den, så skal du rigtigt nok deaktivere DHCP, og så skal du give den en anden ip adresse end Router A, f.eks 192.168.1.3
du skal så bare lige sikre dig bagefter at den adresse ikke er i brug eller ligger i det scope som router A har i sit DHCP range.. Dette tjekker du i Router A.

Og så skal du jo så sætte selve det trådløs net op, med SSID navn osv.. husk at lave kode på :-)

så burde det virke, når du så sætter dit kabler fra Router A i Router B, men husk det skal sidde i en af LAN portene og ikke WAN porten :-)

håber det hjælper dig..

Hvis du har brug mere hjælp til at komme ind i Routeren så skal vi vide hvad det er for en router du har købt
Avatar billede Math-Mann Nybegynder
14. maj 2010 - 23:54 #2
Hej og tak for svar :)
Router A er en NETGEAR WGR614V7
Router B er en NETGEAR WGR614V9
Avatar billede Math-Mann Nybegynder
15. maj 2010 - 00:19 #3
Hej igen.
Har nu sat det hele op med SSID og det hele og har givet router B IP'en 192.168.1.8

Jeg kan finde "Mathias Router" på listen ovr tilgængelige routere i Windows og kan fint oprette forbindelse til den.
Men jeg har kun "begrænset forbindelse" uden internet.

Kørte fejlfindingsværktøjet, og den sagde at "Mathias Router (router b)" ikke havde en gyldig IP konfiguration.
Men jeg har fulgt alt hvad du har skrevet nu.
Hvad kan dette mon skyldes?
Avatar billede Math-Mann Nybegynder
15. maj 2010 - 00:46 #4
JAAA SÅ VIRKER DET! Der skulle bare et genstart til!
Tusind tak for dit råd, så de 200 point får du. Hvordan er det man gør, har kun brugt Eksperten 2-3 gange :-)

Tusind tak igen!
Avatar billede TorbenVeise Nybegynder
15. maj 2010 - 08:25 #5
du skal bare lige accepteere mit svar her ;-)

og velbekomme
Avatar billede Math-Mann Nybegynder
15. maj 2010 - 10:41 #6
Nu får jeg så den her lige i fjæset: Internet Explorer kan ikke vise websiden" her til morgen nu her når jeg hopper på nettet.
Hvad kan der NU være i vejen?
Håber du stadig har mod på at hjælpe...
Avatar billede TorbenVeise Nybegynder
15. maj 2010 - 12:17 #7
Tjek at du stadig er logget på det trådløse netværk

og tjek din ip adresse i din computer
Avatar billede Math-Mann Nybegynder
15. maj 2010 - 23:08 #8
Sådan - nu virker det igen. Skulle bare lig genstartes et par gange.
Har lavet den nye router med samme SSID og password som den gamle, så nu kan jeg gå fra den ene router til den anden uden at skulle skifte manuelt.
Tak :-)