Avatar billede jon1234 Nybegynder
07. maj 2010 - 17:51 Der er 5 kommentarer

Komprimere

hej

Jeg er ikke den beste til det med computer men kan dog godt finde ude af det nogen lunde.

Jeg har nogle film som jeg skal havde lavet mindre hvordan gør jeg. Jeg ville gerne komprimere dem eller pakke dem som fx. at gøre den mindre og når jeg så får brug for at se filmen igen så pakker jeg den bare ud. det vil sige at filmen skal bare være lille for at være nem at opbevare.

håber virkelig i kan hjælpe mig, på forhånd tak

jon ;)
Avatar billede arne_v Ekspert
07. maj 2010 - 17:58 #1
Hvilket format er de i nu?
Avatar billede jon1234 Nybegynder
07. maj 2010 - 18:57 #2
de ligger i img. og avi, og wmv men kan man lave dem om så de kun er i et format? så det måske er nemmer at pakke/komprimere filerne
07. maj 2010 - 19:27 #3
Velkommen til ...

Jeg kan godt forstå, at du som ny bruger har svært ved at finde rundt i dette forum.
Det er en dog god ting at vide, at denne kategori er beregnet til fejl og forslag ved brug af Eksperten.dk...
Derfor syntes jeg at du burde oprette dit spørgsmål under en anden mere passende kategori...

Eks http://www.eksperten.dk/spm/Generelt-IT/Video/ !!!
Avatar billede mchlbk Praktikant
07. maj 2010 - 19:44 #4
Hvis du leder efter lossless komprimering, hvor du pakker filerne i eksempelvis .zip-format og senere kan udpakke dem igen må jeg skuffe dig. De fleste videoformater er i forvejen meget komprimerede og kan kun marginalt formindskes uden at du mister data. Du kan prøve om de kan presses lidt sammen med programmet 7Zip: http://www.7-zip.org/

Hvis du ikke har noget imod at reducere filmenes kvalitet kan du prøve at lege med programmet Handbrake, som kan konvertere dine film til andre (og mindre) formater.

http://handbrake.fr/

Ellers må du investere i mere lagerplads.
Avatar billede jon1234 Nybegynder
09. maj 2010 - 13:02 #5
okay men hvordan ændre jeg så jeg kommer i den rigtige katogori?

Og tak. Men det kom sig af at jeg ville prøve og så når jeg højre klikker på musen på en af filmene så stod der compress to email eller noget i den stil, men det kan jeg ikke få til at virke og så tænkte jeg om der ikke var en anden måde man kunne gøre det på udover at købe mere plads?