Avatar billede MortenFrandsen Nybegynder
30. april 2010 - 16:20 Der er 1 kommentar

Hjælp til hjemmeside - Ris & Ros

Hej alle derude.

Jeg er ny herinde, og dette er mit første indlæg.

For et år siden gik vores sportsfiskerforening i luften med vores side www.bundhugget.dk - Og efter egen vurdering er der ikke mange sportsfiskerforeningen der har noget der er lige så pænt. Når det så er sagt syntes jeg alligevel at der mangler en helt masse før det er komplet. Jeg vil desuden gerne modtage ris & ros, da vores planer er at få lavet en etape 2 af hjemmesiden.

Herunder er det mine egne ideer, og vil endelig gerne høre kommentarer til dem.

Bedre galleri system, skal laves mere overskueligt. Ligeledes skal det være nemmere at bladre imellem billederne
så man ikke skal frem og tilbage. Prøv jer frem derinde så i kan se hvordan det fungerer nu.

Et bedre forum system, så man kan se hvor det sidste indlæg er tilføjet, evt. en søgefunktion også. Generelt hvad i syntes er bedre. Lige nu kan man slet ikke overskue hvor der er skrevet noget uden at bladre alle emner igennem.

En generel søgefunktion på siden, så det er nemt at finde nyheder, artikler, faciliteter, forumindlæg osv osv.

Uanset hvor på hjemmesiden jeg skriver noget med en www. foran, skal det automatisk fungere som et link. Så når jeg f.eks under samarbejdspartnere skriver en samarbejders webadresse, skal man kunne trykke på adressen og direkte ind på hjemmesiden. Sådan skal det være også under nyheder, forum osv osv.

Under undersiden konkurrencer, skal det være muligt at ligge en fil ind, på samme måde som under den underside der hedder pointstilling. Lige nu kan vi ikke ligge en fil ind.

Man skal kunne ligge en PDF fil ind under mindstemål og fredningstider.

Hjemmesiden skal sættes bedre op til at man kan finde den ved søgning på nettet. Tror at roden bla. skal laves om til Sportsfiskerforeningen Fladså osv osv. Ved ikke så meget om det. Generelt skal der laves søgemaskine optimering af siden. Jeg har også en anden der kigger på dette punkt, men hvis i kan finde ud af det, er i velkommen til at kommentere.

Man skal kunne redigere og slette sine fangstrapporter - også ikke admins. Lige nu er det kun admins der kan det nemlig, og det er mega irreterende når brugerne skal have rettet fejl konstant.

Rykke undermenuer til venstre væk fra topbanner. I kan se at det er rykket ind over banneret.

Funktion til at indsætte andre topbannere - så det kan stå og rotere evt. Der skal altså udvikles i mit admin login en funktion så jeg kan sætte billeder ind, helst så den selv skallerer det til udfra størrelsen på banneret.

En ny side ude til venstre der hedder SFF Shoppen, her skal vi kunne lægge billeder af kommende produkter ind, herunder Caps, T-shirt osv osv.

Under Køb salg og bytte skal man kunne vedhæfte billeder af det man vil sælge, og det skal være smartere end det er sat op lige nu.

Online betaling til arrangere ture hvis de har en pris - Findes der et gratis system på nogen måde??
Online betaling af forenings tøj og souvenir
Online betaling af medlemsskaber. Man skulle kunne betale online sit medlemsskab, evt. der hvor der står bliv medlem på forsiden. Der skal laves noget.

Alt det med batlingsmuligheder skal kun lade sig gøre hvis der findes noget gratis, evt. system hvor man kan bruge mastercars kun. Men er jeg har hørt om noget en gang. Jeg ved intet om det.

Bedre opdeling under offentlige faciliteter. Evt som et danmarks kort først, og så trykker man sig ind på de forskellige landsdele, og vælger man katagorier, evt. Hav efterfulgt af billede af en havbåd, Kyst efterfulgt af et billede af kysten. F.eks hav, kyst, p & T osv. Og til sidst ligger de som de gør nu. Det skal ihvertfald laves mere overskueligt. Denne side skal efter planen være danmarks største oversigt med faciliteter inden for lystfiskeri i landet, så det er i de tanker i skal tænke der, her skal der altså laves lidt design også. Håber det er bare lidt forståeligt.

Der skal være mulighed for at bytte billede ud når man redigerer i noget, det gælder i alt på hele siden. F.eks under adresselisten, der kan man ikke redigere i billedet, men istedet sletter det hele og gøre det hele forfra, det er også træls.

Seneste forumindlæg skal kunne ses et sted fra forsiden..

Ja sidder du og ved både en masse om programmering og lystfiskeri vil det være perfekt. Vi har ikke de store midler at gøre godt med, men sidder du og tænkter det kan jeg sagtens ordne, og har en masse ideer, ja så fyr en pris af til mig på mjvf2605@hotmail.com.

Håber i vil tage sådan en rookie pænt imod og har en masse kommentarer til det. Hav en god weekende allesammen.

Mvh. Morten
Avatar billede mikaelch Novice
30. april 2010 - 21:14 #1
Lav en god sælgende  titlen til google husk alle 67 jeg mener denne <title>Forside | Bundhugget.dk</title> husk brug et par af jeres søgeord i fjern ord forside og bundhugget.dk og lav en sælgende titlen

lav gerne en blog på siden derved mere indhold til søgemaskinerne

lav lidt søgeord optimering på siden med h1 og h2 overskrifter med jeres søgeord i

få flere links til siden